ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بخشنامه هماهنگی خرید اقلام ICT عملیاتی شد

| شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

پیرو بخشنامه شماره 32802/3 مورخ 8/11/84 معاونت IT وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابلاغیه شماره 62322/489 مورخ 5/10//84 دبیر هیأت دولت در مورد رعایت صرفه جویی در خرید نرم افزار و سخت افزار و هماهنگی با این وزارت، بدینوسیله دستورالعمل و فرآیند اجرایی ابلاغیه مذکور به شرح زیر اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش تمامی دستگاه‌های اجرایی که دارای ردیف اعتباری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستند مشمول این دستورالعمل قرار می‌گیرند.

برای سهولت در امر تعاملات دستگاه‌ها در این زمینه،‌دبیرخانه ویژه‌ای با شماره تلفن 88113903 (021) دورنگار 88429267 (021) و پست الکترونیکی info@smh.ir و آدرس پستی تهران، خیابان شریعتی، بعد از چهارراه قصر، ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طبقه چهارم در دفتر امور اجرایی معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دایر شده و مسوول پاسخگویی به سوالات است. همچنین سایت www.smh.ir برای این منظور اختصاص یافته است.

دستگاه‌های اجرایی موضوع بند یک فوق با مراجعه به سایتwww.smh.ir با تکمیل فرم الکترونیکی در قسمت ثبت نام کاربر جدید و ارسال نسخه چاپی با مهر و امضای بالاترین مقام اجرایی دستگاه به دبیرخانه مندرج در بند دو فوق نسبت به معرفی نماینده تام‌الاختیار خود اقدام می‌نمایند. حداکثر 24 ساعت (بدون احتساب ایام تعطیل) پس از دریافت فرم معرفی نماینده، نام کاربری و کلمه عبور برای نماینده فعال می‌شود. دستگاه‌هایی که قبلاً نماینده خود را به صورت کتبی معرفی کرده‌اند نیاز به ارسال فرم چاپی مجدد ندارند.

نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پس از فعال شدن نام کاربری و کلمه عبور باید با مراجعه به سایت www.smh.ir نسبت به تکمیل فرم مشخصات دستگاه اجرایی خود اقدام کنند. تکمیل فرم نماینده و مشخصات دستگاه مقدمه ورود به سیستم برای تعاملات بعدی است که باید تکمیل شوند.

براساس بخشنامه 32802/3 مورخ 8/11/84 لازم است نمایندگان خریدهای خود در حوزه فناوری اطلاعات را اعم از نرم افزار، سخت افزار،‌ تجهیزات شبکه، خرید خدمات مهندسی مشاوره و نظارت، طرح‌ها و پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی و ... را از هر محل اعتباری که در سال 84 در اختیار داشته‌اند در فرم مشخصات دستگاه در سایت www.smh.ir با دقت وارد کنند.

تکمیل فرم‌ مربوط به خریدهای سال 84 فعلی دستگاه برای استفاده از اعتبارات سال 85 ضروری است .

برای طرح‌ها و پروژه‌های مشابه به خصوص در حوزه‌های نرم افزاری، مطالعاتی، تحقیقاتی‌، مدل سازی، معماری سازمانی، پرتال،‌بانک‌های اطلاعاتی و موارد مشابه در سطح وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مستقل تمهیداتی اندیشیده شود تا موارد مشابه و مشترک این گونه طرح‌ها و پروژه‌ها به صورت متمرکز و با یک تعریف جامع و کامل از محل تجمیع منابع انجام شود.

به عنوان مثال پرتال استان‌ها به جای اینکه هر کدام با اعتبار محدود و مستقل سفارش شود و هر کدام معماری و استاندارد خاصی را دنبال کند، وزارت کشور می‌تواند متولی سفارش یک نمونه پرتال جامع و کامل که در برگیرنده تمامی موارد مشترک بین استان‌ها باشد بشود و با ارایه آن به استان، تکمیل موارد اختصاصی را به آنها واگذار کند.

با این روش با اختصاص منابع بیشتر، یک پرتال جامع و کامل و استاندارد به دست می‌آید و در مجموع موجب صرفه جویی بیشتر می‌شود. درچنین مواردی لازم است از ظرفیت‌های علمی و مهندسی استان‌ها نیز استفاده مطلوب شود.

برای سهولت امور، دستگاه‌های موضوع بند یک فوق می‌توانند برنامه سال 85 خود را در زمینه توسعه و گسترش فناوری اطلاعات که اعتبارات آن تأمین شده است به صورت یکجا و از طریق پست الکترونیکی برای بررسی و تصویب به آدرس project@smh.ir و یا دبیرخانه موضوع بند دو فوق ارسال کنند.

دستگاه‌های موضوع بند یک فوق می‌توانند تا سقف ده درصد اعتبارات سال 85 خود را در حوزه فناوری اطلاعات بدون نیاز به هماهنگی برای امور فوری هزینه کنند ولی در هر حال باید اطلاعات مربوطه را به هنگام اقدام روی فرم‌های مخصوص سایت وارد کنند.

برای سایر موارد که مشمول بندهای7 یا 8 فوق نشود، لازم است ابتدا، اطلاعات خرید در فرم‌های مخصوص درج شود. دبیرخانه سعی می‌کند متناسب با حجم و پیچیدگی درخواست‌ها ظرف پنج روز کاری به درخواست‌ها پاسخ دهد. مجوزها به صورت الکترونیکی در اختیار نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد. این مجوزها برای واحدهای مالی و تدارکاتی، مجوز اقدام تلقی می‌شود. نمونه مجوزها در آدرس الکترونیکی www.smh.ir درج شده است. مجوزهای صادره تنها یک ماه اعتبار دارد و در صورت نیاز با ارایه ادله کافی قابل تمدید است.

برای راهنمایی کاربران، برای تمام صفحات و فرمها بخش راهنما در نظر گرفته شده است.موارد مندرج در بخشنامه شماره 32802/3 مورخ 8/11/84 به قوت خود باقیست.

  • ۸۵/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">