ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بخش خصوصی‌ اینترنت را گران نکرده است

| شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی، در سال‌های اخیر هیچ‌یک از شرکت‌های ندا قیمت اینترنت را افزایش نداده‌اند و در شرایطی شاهدیم که بخش خصوصی به خاطر دوام فعالیت خود به کم‌فروشی اقدام می‌کند.

مسعود ریاضیات در گفت‌وگو با ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر بخش خصوصی از یک طرف پهنای باند را گران می‌خرد و از طرف دیگر با رقابت شدیدی که بین 11 شرکت ارایه‌کننده اینترنت پرسرعت وجود دارد، این شرکت‌ها مجبورند که قیمت‌ها را بشکنند تا در بازار رقابت دوام بیاورند.

وی ادامه داد: هر ساله در همه بخش‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو هستیم و شرکت‌های ندا از یک‌طرف نگران مجوز خود برای ادامه فعالیت هستند و از طرفی نمی‌خواهند کسب و کارشان با شکست مواجه شود.

او گفت: متاسفانه اینترنت در کشور ما به کار صحیح اقتصادی گرفته نشده و برخی تصور کردند که وسیله لوکس و مخربی است و نگران تبعات منفی آن بودند و این باعث شد که از اصل قضیه دور بمانیم.

ریاضیات ابراز کرد: اکنون زمان آن نیست که شرکت زیرساخت از اینترنت به دنبال سود‌آوری باشد، بلکه باید فقط دریچه‌ها را باز کند تا مشکلات در این بخش برطرف شود.

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: اگر این دریچه (پهنای باند) برای بخش خصوصی آزاد گذاشته شود، رونق تجارت الکترونیکی با پهنای باند بالا اتفاق می‌افتد، زیرا با اینترنت 128 کیلوبیت بر ثانیه نمی‌توان کاری انجام داد و بعضا با قطعی و اختلال مواجه هستیم.

وی گفت: بسیاری از نقل و انتقالات و معاملات از طریق اینترنت میسر است، ولی این امر مشروط به داشتن اینترنت سریع و مناسب است که در اختیار مصرف‌کنندگان تجاری باشد.

  • ۹۰/۱۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">