ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخورد با کم‌فروشی پهنای‌باند

| دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغازبه کار اجرای پروژه ملی اتصال و دسترسی منازل به فیبرنوری خبرداد و گفت: این پروژه تا 8 سال آینده به طور کلی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی‌پور امروز دوشنبه در همایش نوآوری و تحول در خدمات مخابراتی با بیان اینکه شبکه‌های تخصصی برای مدیریت محتواهای تخصصی در کشور در حال اجرا هستند، از آغاز به کار پروژه اپراتور چهارم برای اجرای اتصال فیبرنوری منازل خبر داد و اظهار داشت: مجری این طرح، شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت است که قرار است تا 8 سال آینده این طرح را به پایان برساند.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها اپراتور فیبرنوری در 5 سال آینده 7 میلیون مشترک خواهد داشت، گفت: این اپراتور تا 5 سال آینده 7 میلیون پورت پرسرعت از طریق فیبرنوری واگذار خواهد کرد و کل این پروژه نیز در مدت 8 سال به پایان می رسد.

وی همچنین از آخرین تصمیمات کارگروه فاوا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرداد و با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی‌هایی در 14 محور توسعه ای حوزه فاوا برای رسیدن به افق 1404 شکل گرفته است، گفت: آیین‌نامه بند "الف" ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور که در کارگروه فاوای دولت تصویب شده به زودی توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ می‌شود.

تقی پور با تاکید بر اینکه در بحث توزیع پهنای باند اینترنت در کشور کم فروشی صورت می گیرد از اصلاح و نظارت در این زمینه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این موضوع بدون برخوردهای حقوقی و قضایی حل شود.

وی با اشاره به کم فروشی های صورت گرفته در عرصه توزیع و ارائه خدمات پهنای اینترنت تاکید کرد که این موضوع برای حال و آینده باید اصلاح شود که در این زمینه نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت و تمامی تلاش این است که این مشکل بدون برخوردهای حقوقی و قضایی حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت توجه بیشتر به بحث کیفیت و نظارت خدمات ارتباطی تاکید کرد و گفت: باید قدری بیش‌تر به بحث نظارت و کیفیت در این عرصه توجه شود و با توجه به آنکه امسال سال کیفیت و نظارت خدمات ارتباطی اعلام شده بود، امیدواریم این موضوع در سال 91 نیز شدت بیشتری یابد.

تقی پور افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش ضریب امنیت و ارائه خدمات مختلف در حوزه های ارتباطی را از مهمترین ویژگیهای شبکه ملی اطلاعات برشمرد و تصریح کرد که این شبکه برای میزبانی اطلاعات و انواع خدمات با پهنای باند وسیع تعریف شده است.

به گفته وی ‌خدمات و سرویس‌های دیگری مانند موتور جستجو و ایمیل داخلی نیز در شبکه ملی اطلاعات مهیا می شوند و با توجه به امنیت بالایی که در این شبکه وجود دارد، ارائه این خدمات و سرویس‌ها بدون مشکل خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه دارد پهنای باند لازم را برای همه شبکه‌های ارتباطی فراهم کند، ادامه داد: هم اکنون ظرفیت شبکه اینترنت کشور 500 گیگابایت بر ثانیه است که با این وجود می توان گفت در سال اول به کل اهداف برنامه پنجم در حوزه زیرساخت رسیده‌ایم.

وی پیش بینی کرد که براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در صورت دریافت مجوزهای لازم می توان این ظرفیت را به حداقل هزار و 200 گیگابایت بر ثانیه رساند که این مهم از سال 91 و در صورت اخذ مجوز از دولت امکان پذیر خواهد بود.

تقی‌پور با اشاره به راه اندازی مراکز داده ملی و استانی در کشور تاکید کرد که بنا نداریم رقیب بخش خصوصی باشیم و گفت: ایجاد دیتاسنتر در 11 استان رو به اتمام است و 20 استان نیز طبق قراردادهای انجام شده در سال 91 اجرایی می شوند.

  • ۹۰/۱۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">