ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخورد مخابرات با قاچاق مکالمات بین الملل

| شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

از آنجا که برخی افراد متخلف و سودجو با اجاره تلفن با مبالغ بالا از مالکان تلفن و منازل، مبادرت به برقراری ارتباط بین‌المللی به صورت غیرقانونی و قاچاق می‌کنند، لازم است شهروندان نسبت به واگذاری منازل و تلفن خود، دقت لازم را داشته باشند زیرا در نهایت عواقب حقوقی و قضایی این امر متوجه مالک خواهد شد.

محمد روح‌اللهی - مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: هر گاه کسی به وسیله‌ی تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

او گفت: صاحب امتیاز هر خط تلفن، از نظر قانون مسوول سوء استفاده‌های احتمالی از تلفن است و آگاهی نداشتن او از بهره‌برداری افراد دیگر از خط تلفن برای ایجاد مزاحمت، مسوولیت او را نفی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه جدی شرکت مخابرات استان تهران به همه‌ی مشترکان تلفن ثابت، این است که به افراد ناآشنا و غیر معتمد اجازه بهره‌برداری از تلفن خود را ندهند و علاوه بر این به اعضای خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان شیوه استفاده درست از این امکان ارتباطی را آموزش دهند.

او به تشریح مجازات مزاحمان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس قوانین شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله‌ی مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا به عمد و با سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود.

روح‌اللهی ادامه داد: برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی مزاحم به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود و برای بار سوم شرکت، ارتباط تلفنی مزاحم را به طور دایم قطع و به جمع‌آوری مصوبات تلفن اقدام کرده و ودیعه مربوط به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر این که مشترکان در صورت شماره‌گیری اشتباه تلفن خود را با عذر خواهی قطع کنند زیرا ممکن است در سیستم مزاحم‌یابی مخابرات، تماس به عنوان مزاحمت تلقی شود، تصریح کرد: علاوه بر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، سه مرکز مخابرات بعثت (مخابرات منطقه‌ی پنج)، شهید فرد اسدی (مخابرات منطقه شش) و پیروزی ( مخابرات منطقه سه)، آماده پاسخگویی و پیگیری مشکلات تمام مشترکان در ارتباط با مزاحمت‌های تلفنی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر از آنجا که گوشی‌های تلفن ثابت مجهز به ID caller شده‌اند به میزان قابل توجهی از میزان مزاحمت‌های تلفنی کاسته شده است.

  • ۸۷/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">