ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی الزامات استانداردهای نسل 5 در ITU

| سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱ ق.ظ | ۰ نظر

اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) برای شناسایی الزامات استانداردسازی نسل 5 مخابرات سیار بین‌المللی برای سال 2020 و بعد از آن گروه کانونی جدیدی تشکیل داده است. مطالعات شبکه به سرپرستی بخش استانداردسازی این اتحادیه(آی‌تی‌یو-تی) انجام می‌شود که در استانداردسازی ارتباطات سیمی تجربه دارد.

سامانه‌های ای‌ام‌تی-2020 به ارتباطات بی‌سیم امکان می‌دهند با سرعت و قابلیت اطمینان تحقق یافته در زیرساخت فیبرنوری همپا شوند. کاربری بالقوه‌ این سامانه‌ها فراتر از ارتباطات صوتی و تصویری است و حوزه‌های گسترده‌ای از مراقبت‌های بهداشتی و خودکارسازی صنعتی تا واقعیت مجازی، رانندگی خودکار و سامانه‌های رباتی را در برمی‌گیرد. برای شبیه‌سازی تعامل طبیعی انسان با محیط باید تأخیر انتها به انتها در حد یک میلی‌ثانیه باشد، هدفی که به گفته‌ کارشناسان در دسترس شبکه‌های آینده است.

آی‌تی‌یو در سال 2012 برنامه‌ای برای مخابرات سیار بین‌المللی سال 2020 و بعد از آن تدوین کرد که فراهم‌ساز چارچوبی برای تحقیق و توسعه آی‌ام‌تی-2020 در سراسر جهان است. انتظار می‌رود که آی‌تی‌یو-تی همان نقش چترواری را در همین حوزه ایفا کند که در فناوری‌ها و معماری‌های شبکه‌های سیمی ایفا کرد.

هولین ژائو دبیرکل آی‌تی‌یو می‌گوید: واسط‌های هوایی و شبکه‌های دسترسی رادیویی به سرعت در حال پیشرفت هستند ولی باید به وجوه شبکه‌سازی آی‌ام‌تی-2020 توجه بیشتری کرد. ارتباطات سیمی نیز در پشتیبانی از آی‌ام‌تی-2020  تحول چشم‌گیری پیدا خواهد کرد و هماهنگی بازوهای استانداردسازی و ارتباطات رادیویی آی‌تی‌یو تضمین خواهد کرد که عناصر سیمی و بی‌سیم شبکه‌های آینده به طور یک کاسه توسعه یابند.

فرانسوا رانسی دفتر ارتباطات رادیویی آی‌تی‌یو می‌گوید: در پی شکل‌گیری موفقیت‌آمیز آی‌ام‌تی-2000 و آی‌ام‌تی-پیشرفته که استانداردهای تمام سامانه‌های سیار نسل 3 و 4 امروز هستند کاری که آی‌تی‌یو-تی روی وجوه شبکه انجام خواهد داد مکمل مهمی برای فعالیت‌های آی‌تی‌یو-آر در تدوین استانداردهای واسط رادیویی آی‌ام‌تی-2020 است.

چاسوب لی مدیر دفتر استانداردسازی مخابرات آی‌تی‌یو نیز می‌گوید: معماری‌های امروز شبکه‌ها از پس قابلیت‌های مورد نظر برای سامانه‌های آی‌ام‌تی-2020 برنمی‌آیند. نوآوری در استانداردسازی  شبکه‌های هسته، شبکه‌های دسترسی، خوشه‌های مجازی داده و انبوه دستگاه‌های هوشمند متصل به شبکه ضروری است. ماجرا فراتر از همگرایی است و مفاهیم زیربنای شبکه‌سازی باید تحول یابد تا بتوان از پدیدآوری شبکه‌های ترکیبی سیار-ثابت یکپارچه پشتیبانی کرد.

ون تونگ رییس بخش تحقیق و توسعه‌ نسل 5 شرکت هواوی نیز می‌گوید: نسل 5 گستره‌ وسیعی از تجربه‌های کاربری جدید فراهم می‌کند اما سرعت شبکه همچنان تنگنا ایجاد می‌کند. تمام دست‌اندرکاران زیست‌سامانه‌ فاوا باید همکاری کنند. این مهمترین شرط تحقق نسل 5 است و به همین دلیل هواوی در تلاش‌های آی‌تی‌یو برای در نظر گرفتن خواست تمام بخش‌های زیست سامانه‌ نسل 5 کمک خواهد کرد.

گروه کانونی جدید به روی تمامی علاقه‌مندان باز است و آغاز کمک آی‌تی‌یو-تی به استانداردسازی آی‌ام‌تی-2020 است. این گروه در پی آن است که قبل از نشست گروه کارشناسی استانداردسازی آی‌تی‌یو برای شبکه‌های آینده، رایانش ابری و وجوه شبکه‌ای ارتباطات سیار(گروه مطالعاتی 13) بررسی‌های خود را تکمیل کند.

تحقیق و توسعه‌آی‌ام‌تی-2020 در گستره‌ وسیعی از نهادهای بخش عمومی و صنعت در دست انجام است. حوزه‌ کاری این گروه کانونی بر شناسایی الزامات استانداردسازی عناصر سیمی شبکه‌های نسل 5 و تحلیل مطالعات سایر نهادها متمرکز خواهد بود.(عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">