ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی قیمت حق لیسانس اپراتور دولتی‌

| سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۸۶، ۰۵:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

حق‌السهم پروانه بهره‌برداری اپراتور دولتی به منظور آماده‌سازی زمینه واگذاری شرکت ارتباطات سیار به بخش خصوصی در دست بررسی است.

وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار جهان‌صنعت در پاسخ به میزان و نحوه محاسبه حق لیسانس اپراتور اول گفت: قیمت پروانه هیچ جایی استاندارد ندارد و عموما بر اساس مزایده بوده و به پارامترهای مختلفی بستگی دارد اما در مجموع حق لیسانس اپراتور اول و سوم در حال بررسی است.

غفاریان با اشاره به اینکه در خصوص حق لیسانس اپراتور اول موضوع اخذ پول از شرکت ارتباطات سیار نیست، افزود: موضوع این است که شرکت ارتباطات سیار بسیاری از هزینه‌ها و مصارف وزارت ارتباطات را پشتیبانی می‌کرد.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: سازمان فضایی، شرکت پست و برخی از شرکت‌های استانی زیانده از جمله بخش‌هایی هستند که از منابع شرکت ارتباطات سیار استفاده می‌کنند. همچنین مخابرات روستایی نیز طبق قانون عمده اعتبارات خود را از این شرکت می‌گیرد.

غفاریان ادامه داد: اما وقتی قرار است شرکت ارتباطات سیار واگذار شود، تکلیف این بخش‌ها چیست چراکه نمی‌توانیم به شرکتی که اختیار آن را نداریم، اجبار کنیم که به توسعه روستایی کمک کند. از طرفی با واگذاری ارتباطات سیار نمی‌توانیم توسعه روستایی را متوقف کرده و به بقیه بخش‌ها کمک نکنیم.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: بنابراین یکی از کارهای قانونی این است که از فضای فرکانس، نامبرینگ و حق پروانه، منابع خود را تامین کنیم که این وضعیت در مورد اپراتورهای سایر کشورها نیز صدق کرده و بابت آن‌ پول می‌دهند.

غفاریان با اشاره به آمادگی شرکت ارتباطات سیار برای پرداخت حق پروانه گفت: اپراتور اول خودشان طی نامه‌ای به مجمع شرکت مخابرات اعلام کردند که آماده دریافت پروانه و پرداخت هزینه‌های مربوط به فرکانس و سایر موارد هستند.

غفاریان در پاسخ به این موضوع که گفته می‌شود با توجه به سابقه، تعداد قابل توجه مشترکان و گستره پوشش اپراتور اول، رقمی معادل یک میلیارد دلار برای حق پروانه مطرح است، گفت: هیچ عددی را به دست نیاورده‌ایم و همچنان سرگرم بررسی منطق سایر کشورها در محاسبه حق لیسانس اپراتورها هستیم.

وی تاکید کرد: اگرچه تعیین این مبلغ به شرکت مخابرات مربوط نبوده و کار در سازمان تنظیم مقررات در حال پیگیری است ما هم نقش مشاور و کمک‌کننده‌ را داریم.

  • ۸۶/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">