ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی مقایسه‌ای تعرفه اینترنت

| سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۱ نظر

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فنا‌وری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: حداقل سرعت دانلود برای اینترنت 128 کیلو بیت بر ثانیه، در نرخ اشتراک یک به 10، حدود 6/1 کیلوبایت بر ثانیه تعیین کرده‌است.

علیرضا اصغریان، در گفت وگو با موبنا با بیان اینکه تعرفه اشتراک پهنای باند یک به 10در کشور ما مناسب است، اظهار داشت: متوسط سرعت دانلود در سرویس‌های ADSL حدود سه تا چهار برابر دایل‌آپ است.

وی ادامه داد:قیمت یک خط اختصاصی 128 کیلوبیت بر ثانیه و بدون به اشتراک‌گذاری 173هزار و 600 تومان است که کاربران با استفاده از این سرویس می توانند 41 گیگ در ماه دانلود داشته باشند.

وی افزود: یک خط 64 کیلوبیت بر ثانیه به‌صورت اختصاصی به قیمت 86 هزار و 800 تومان است که کاربران می‌توانند 20 گیگ در ماه دانلود داشته باشند.

اصغریان با اشاره به سرویس256 کیلوبیت برثانیه،گفت: قیمت پهنای باند با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه به‌صورت اختصاصی به قیمت 260 هزار و 400 تومان برای یک کاربر در نظر گرفته شده که می‌توان از طریق آن 83 گیگابایت بر ثانیه در ماه دانلود کرد که البته این قیمت‌ها برای خطوط اختصاصی است.

در طبقه بندی رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۰ از میان ۱۵۲ کشور بررسی شده، ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر ۰/۶۱ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۴۴ قرار گرفته است.

به طورمتوسط اینترنت خانگی پرسرعت ADSL با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه و با نرخ اشتراگ گذاری با قیمت متوسط بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در ماه ارائه می شود.

  • ۹۰/۱۱/۱۱

نظرات  (۱)

افتخار میکرده داشته اینارو میگفته دیگه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">