ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بسترهای مقابله با استاکس نت فراهم شد

| يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰۴:۰۷ ب.ظ | ۱ نظر

مدیرمرکز تخصصی آپا(آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای)دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:چارچوب فنی و تشکیلاتی خوبی برای مقابله با ویروس رایانه ای 'استاکس نت'( stuxnet) و ویروسهای مشابه در سیستمهای صنعتی کشورمان فراهم شد.

دکتر 'مهدی برنجکوب'روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارشناسان بخش امنیت کشور هم اینک به اطلاعات کاملی درباره ویروس استاکس نت و رفتارهای آن دست یافته اند.

برنج کوب ادامه داد:این ویروس با هدف ایجاد اختلال در شبکه های زیرساختی و حیاتی کشور و با سازو کار مشخص و بودجه کلان طراحی شده است.

وی بااشاره به اینکه این ویروس درکشورهای دیگرنیز منتشر شده است،ادامه داد:کاربران خانگی به دلیل عدم به روزرسانی نرم افزارها و نیز عدم استفاده از ضدویروسهای روزآمد کماکان در معرض آلودگی هستند.

این کارشناس امنیت اطلاعات تاکید کرد: امروزه هرگونه اطلاعات بر روی سیستم های رایانه ای حائز اهمیت است و می تواند در هر فرصتی به کار گرفته شود.

برنجکوب تاکید کرد:اگر صنایع، سازمانها و دستگاه های اجرایی به بحث امنیت اطلاعات توجه بیشتری می کردند امروز با این جنجالها و جنگهای روانی درباره ویروس استاکس نت مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: ما فناوری اطلاعات خود را در کشورمان توسعه داده ایم اما لازم است درباره امنیت اطلاعات نیز کار جدی صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سند

'افتا '(امنیت فضای تبادل اطلاعات)گفت: پیاده سازی کامل این سند، بحث تامین امنیت اطلاعات در کشور را تضمین می کند.

برنجکوب افزود:این سند توسط هیات دولت نهایی وازسوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرایی شدن به سازمانها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد:هم اینک مدیران سازمانها باید با اتخاذ تمهیدات لازم، این سند را اجرایی کنند.

وی همچنین به کاربران خانگی توصیه کرد،سیستم عامل های ویندوز و برنامه های آنتی ویروس خود بر روی رایانه یا تلفن همراه را به روز کنند.

رایانه های ایرانی حدود سه ماه است که در معرض تاخت وتاز ویروس خطرناک استاکس نت قرار گرفته اند که می کوشد اطلاعات سیستم های کنترل صنعتی را به سرقت برد.

  • ۸۹/۰۷/۱۱

نظرات  (۱)

با سلام و تشکر لطفا نرم افزار های مورد تایید خود ، جهت scan و clean نمودن سیستم ها از ویروس stuxnet را معرفی و ارائه فرمایید . با تشکر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">