ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بنیانگذار علی بابا بالاخره پیدا شد

| سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

"جک ما" مالک شرکت بزرگ "علی بابا" و ثروتمندترین فرد چین که به دنبال شایعه برخورد دولت با شرکتش به طرز عجیبی ناپدید شده بود، اخیراً در یک رویداد آموزشی خطاب به معلمان شاغل در روستاهای چین شرکت و یک ویدئو از خود منتشر کرد.
به گزارش تسنیم؛ "جک ما" مالک شرکت بزرگ "علی بابا" و ثروتمندترین فرد چین که به دنبال برخورد دولت با شرکتش به طرز عجیبی ناپدید شده بود، اخیراً در یک رویداد آموزشی خطاب به معلمان شاغل در روستاهای چین شرکت کرد و یک ویدئویی را از خود منتشر کرد که گروه "آنت" وابسته به شرکت علی‌بابا  نیز صحت این ویدئو را برای بلومبرگ تایید کرده است.

در پی پیدا شدن مالک علی‌بابا، سهام این شرکت تجارت الکترونیکی بیش از 8 درصد در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ جهش کرد  و این نخستین بار در طی 3 ماه گذشته بود که "جک ما"  در انظار عمومی ظاهر شده است  چرا که به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر مفقود شدن "جک ما" میلیارد چینی، ویدئوها و مطالبی دست به دست شده بود که ادعا می‌کرد مالک "علی بابا" خودکشی کرده یا اینکه در زندان چین گرفتار است!

گروه "علی بابا" یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که در زمینه‌های فروشگاه اینترنتی، سیستم خرده‌فروشی و رایانش ابری فعالیت می‌کند؛ در سال 2012 دو پرتال "علی بابا" 1.1 تریلیون یوان معادل 170 میلیارد دلار فروش داشته است که این رقم بیشتر از مجموعه فروش دو رقیب خود یعنی آمازون و ای‌بِی است!

"جک ما" کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر ارشد اجرایی چینی است که در سال 1999 گروه "علی بابا" را تاسیس کرد و در سال 2018 با دارایی خالص 53/7 میلیارد دلار در فهرست ثروتمندترین افراد چین قرار گرفته است و هم‌اکنون نیز در رتبه 2 از فهرست ثروتمند‌ترین افراد جهان "مجله فوربز" قرار گرفته است.

"جک ما" مدیرعامل گروه "علی بابا" اخیراً بعد از انتقادات صریحی که از دولت چین انجام داده بود، به طرز عجیبی از انظار عمومی ناپدید شده بود؛ در همین زمینه رویترز گزارش داده بود که در دو ماه گذشته "جک ما" بنیانگذار "علی بابا" در انظار عمومی ظاهر نشده است و عدم حضور او به عنوان داور در فینال برنامه تلویزیونی قهرمانان تجارت در آفریقا سوال‌برانگیز شده است.

  • ۹۹/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">