ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بهره‌برداری از 4 سامانه مبارزه با قاچاق

| يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: چهار سامانه جدید در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تخلفات از جمله طرح امضای دیجیتال در اسناد حمل با اولویت بارنامه برخط و سامانه جامع حمل‌ونقل بین المللی، امسال به بهره برداری می‌رسد.

‌به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حسین متولی حبیبی‌ با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تهیه و تکمیل سامانه‌های مدیریتی و نظارتی، اظهار داشت: طبق تکالیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرایند اجرایی طرح اجرای امضای دیجیتال در اسناد حمل با اولویت بارنامه برخط  از سال 98 آغاز شده و تکمیل پروژه به‌صورت کامل تا شهریورماه 1399 با هدف حذف فیزیکی اوراق بهادار بارنامه انجام می‌شود.

وی افزود: ‌نرم‌ افزار و سخت افزار مورد نیاز برای تجهیز سامانه بارنامه برخط خریداری شده و اجرای آزمایشی با دو شرکت منتخب انجام شده و در حال پوشش طرح برای همه شرکت های مربوطه است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اجرای طرح تحلیل و پیاده سازی سامانه جامع حمل‌ونقل بین المللی گفت: در راستای تکالیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بند یکپارچه‌سازی اسناد حمل، طی دو سال با هدف تجمیع همه سامانه‌های موجود در زمینه حمل ‌و نقل بین المللی و نیز اصلاح فرایندها در مرزهای کشور با همکاری دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، مناقصه این طرح در اواخر سال 98 برگزار شده و در سال 99 فاز تحلیل و شناخت این پروژه آغاز شده است.

وی از تکمیل و راه‌اندازی سامانه TUIX مرتبط با تکالیف و وظایف ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز در سال 99 خبر داد و گفت: اخذ سرویس های اطلاعاتی مورد نیاز سامانه‌های عملیاتی سازمان ( بارنامه و غیره) و تجمیع آنها در بستر TUIX وزارت راه و شهرسازی و پشتیبانی از حدود 50 سامانه عملیاتی و پایگاه داده، همچنین و اتمام وظایف و تکالیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتمام پروژه های نیمه تمام از برنامه های حوزه فناوری اطلاعات است.

متولی با بیان این که سامانه شحباز (سامانه مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقلی، بازارگاه‌ها و تخلفات) در سال 99 به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: این سامانه  در سال 1392 راه‌اندازی شد و در سال 1398 براساس نیازهای جدید دفاتر تخصصی و همچنین سیستمی کردن فرآیند ثبت بازارگاه‌های الکترونیکی حمل ونقل، با تکنولوژی جدید در حال بازنویسی است که طبق برنامه در سال 1399 بهره برداری می‌شود.

وی افزود: کارگروه بازارگاه‌های الکترونیکی حمل ونقل به صورت رسمی در سال 98 (فرایند ارایه مجوز از سال 96 شروع شده است) و جلسات به‌صورت مستمر در خصوص تسهیل در کسب و کارهای نوین تشکیل شده است، همچنین به 19 بازارگاه حمل کالا از ابتدا تا کنون مجوز ارائه شده که 10 مورد آنها در سال 98 بوده است و این فرایند در سال 99 نیز ادامه دارد.

متولی در ادامه از تکمیل سامانه تحت وب گزارشات سفارش مشتری و مدیریت وب سرویس‌های سازمان تا پایان سال 99 خبر داد و گفت:  براساس این پروژه ارائه خدمات به مشتریان متقاضی اطلاعات (بارنامه ، صورت وضعیت ، کارکرد راننده و ناوگان و ...) درون و برون سازمانی تنها از این درگاه انجام می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">