ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بهر برداری از IDC مرکز تحقیقات تا خرداد

| شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۶:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

راه‌اندازی مرکز داده‌ی اینترنتی (IDC) در مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و تا پایان خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش (ایسنا)، دکتر کمال محامدپور - سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران - با بیان این مطلب اظهار کرد: تلاش‌ها برای ایجاد مرکز داده اینترنتی از سال گذشته در مرکز تحقیقات مخابرات ایران آغاز شده و قرار است، سرویس‌های مورد نیاز وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را ارایه کند.

وی با اشاره به بودجه مرکز تحقیقات، گفت: اعتبارات مرکز تحقیقات، برابر بند«ز» تبصره 9 بودجه سال جاری، به میزان 65 درصد از وجود واریزی که در اختیار وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد، تأمین می‌شود.

وی افزود: مطابق بند مذکور و با مصوبه‌ای که به تصویب هیات دولت خواهد رسید، بودجه‌ای معادل 400 میلیارد ریال برای مرکز تحقیقات مخابرات ایران، در سال 86 در نظر گرفته می شود که بر این اساس، بودجه سال جاری این مرکز نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

محامدپور، تأکید کرد: با توجه به این کاهش بودجه، مجبور خواهیم بود تا در سال 86، با در نظر گرفتن اولویت‌های وزارت ارتباطات، به تحقیق و پژوهش بپردازیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های گذشته و پیشنهاد‌های جدید ارسال شده به مرکز تحقیقات، مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه آن ظرف دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی در خصوص تقسیم بندی اعتبارات در مرکز تحقیقات گفت: 20 درصد از مجموعه اعتبارات مرکز برای انجام تحقیقات بنیادی و مابقی، به منظور اجرای پروژه‌های کاربردی و توسعه‌ای در نظر گرفته شده که بیشتر به صورت برون سپاری اجرا خواهد شد.

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران خاطر نشان کرد: پروژه‌های بنیادی در داخل مرکز اجرا می‌شود و نقش مرکز تحقیقات، در بقیه موارد، تصویب، برون سپاری، نظارت بر نحوه اجرا و تحویل پروژه خواهد بود.

  • ۸۶/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">