ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره بندی از بودجه 95 که به دنبال بازپس‌گیری کانال‌ها، حوضچه‌ها، داکت از مخابرات خصوصی‌شده است، گفت: علیرغم درستی کلیت این مبحث اما جای طرح موضوع بازپس‌گیری سیم مسی و داکت‌ها از مخابرات در بودجه نیست.

در متن لایحه بودجه سال 95 آمده: سرمایه گذاری، مالکیت و مدیریت بر زیرساخت شبکه دسترسی ثابت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و زیرساخت های دارای قابلیت استفاده مشترک برای کلیه اپراتورها از قبیل کانال ها، حوضچه ها، داکت ها، دکل ها جزو مصادیق انحصار است و دولت مکلف است به منظور ایجاد دسترسی برابر نسبت به انتزاع آن از شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای فعال اقدام و در قالب شرکت مستقل دولتی با مشارکت اپراتورها به نحوی ساماندهی کند که امکان ایجاد انحصار برای اپراتور یا اپراتورها در استفاده از شبکه های مذکور فراهم نباشد.

بر این اساس دولت مکلف شده که جزییات و مصادیق موارد مذکور، ترکیب، میزان و ویژگی سهم دولت (سهام کنترلی)، اپراتورها و سایر بخش های غیر دولتی در شرکت مذکور و تعیین تکلیف تمامی امور مرتبط مندرج در این بند، جهت انتقال از بخش غیر دولتی یا سازماندهی جدید، حداکثر تا پایان سال اول برنامه به پیشنهاد سازمان مدیریت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب هیات وزیران برساند.

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره این بند از بودجه که به معنی بازپس‌گیری کانال ها، حوضچه ها، داکت از مخابرات خصوصی‌شده است، اظهار داشت: اگرچه ابزارهای انحصار به غلط در خصوصی‌سازی به شرکت مخابرات واگذار و از اختیار وزارت ارتباطات خارج شده است، اما جای این مباحث در قانون بودجه نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ان‌شاءالله این موضوع را در یک طرح جداگانه در مجلس تعقیب می‌کنیم.

نظرات  (۱)

به نماینده محترم بفرمائید این حکم مربوط به برنامه ششم است نه قانون بودجه 94

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">