ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیل‌گیتس شهر می‌سازد

| دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

بیل گیتس در دهه‌های اخیر همواره یکی از دو ثروتمند اول دنیا بوده است، وی بخش زیادی از این ثروت را به واسطه رشد و پیشرفت مایکروسافت کسب کرده و پس از کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی این شرکت، فعالیت‌های اقتصادی خود را در عرصه‌های دیگر دنبال کرده است. البته وی تنها از بابت ثروت رتبه اول نیست چرا که بنیاد خیریه او اکنون بزرگترین بنیاد خیریه در سطح دنیا است. اکنون این نابغه دنیای تجارت تصمیم گرفته تا شهر مدرن و آینده‌نگرانه‌ای را در آریزونای آمریکا بنا کند.

گاهی اوقات میلیاردها حس می‌کنند که لازم است یک جامعه جدید را از نو بنا نهاده و آن را بر اساس دیدگاه خود از نو تعریف کنند. برای مثال در سال 1928 Fordlandia توسط هنری فورد موسس خودروسازی فورد در برزیل ساخته شد. مثال دیگر از این دست لری پیج مدیرعامل هولدینگ آفابت است که اخیرا از خرید یک جزیره و جداسازی آن از دیگر نقاط دنیا جهت انجام آزمایشات علمی صحبت کرده است، به‌طور دقیقتر وی اعلام کرده که لازم است تا جزیره‌ای جدا از دنیا و نظارت‌های حکومت‌های دنیا خریداری کرده تا محل مناسبی برای انجام آزادانه آزمایشات علمی فراهم شود.

اکنون مدیرعامل اسبق و بنیان‌گذار مایکروسافت درنظر دارد تا دیدگاه خود در مورد شکل زندگی آیندگان را به واقعیت بدل سازد. بیل گیتس تصمیم گرفته تا با خرید زمینی 25.000 هکتاری در آریزونا شهر هوشمند آینده موسوم به Belmont را بنا نهد.

ظاهرا قرار است این شهر هوشمند پذیرای بیش از 80.000 واحد مسکونی شود که در نوع خود رقمی حیرت‌آور است. در همین زمینه مقامات این پروژه اعلام داشته‌اند:

قرار است Belmont ایجاد کننده جامعه‌ای با اندیشه‌های پیشرو باشد، این شهر پذیرای ابرسازه‌ها و ساختارهایی مبتنی بر فناوری بسیار نوین خواهد بود. قرار است در این شهر مواردی نظیر شبکه‌های ارتباطی بسیار پر سرعت، مراکز داده پیشرفته، فناوری‌های تولید و توزیع بسیار مدرن، خودروهای خودران و همچنین خیابان‌های هوشمند ایجاد شود.

برطبق اظهارات مجریان پروژه قرار است 3800 هکتار از این شهر به زیرساخت‌های مرتبط با امور اداری و 470 هکتار نیز جهت ایجاد مدارس عمومی استفاده شود. زمینی که برای احداث این شهر درنظر گرفته شده تنها 45 دقیقه با شهر فونیکس فاصله داشته و قیمت آن چیزی در حدود 80 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، رقمی که با توجه به مساحت 25.000 هکتاری آن رقم بسیار اندکی است. اما آنچه که مسلم است هزینه‌ اصلی چنین پروژه‌ای در بخش ساخت بناها و زیرساخت‌های آن خواهد بود.

منبع: وینفون

  • ۹۶/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">