ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالی که مهلت دستگاه‌های اجرایی برای اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به پایان رسیده، برخی از سازمان‌ها ارائه غیرحضوری خدمات باقیمانده را به بررسی‌های بیشتر موکول می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید خانقاهی ابیانه، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد خدمات این سازمان از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و بطور غیرحضوری ارائه می‌شود، افزود: موارد باقیمانده نیز پس از بررسی‌های بیشتر تعیین تکلیف خواهد شد.

طبق قانون مورد تاکید رئیس جمهور، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌بایست تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ به پنجره ملی متصل می‌شدند و تعلل در اجرای این تکلیف، تخلف محسوب می‌شود.

خانقاهی درباره وضعیت فعلی ارائه خدمات کسب و کار‌های دامپزشکی در فضای مجازی اظهار داشت: دو سامانه اصلی صدور پروانه و دارویی که ۹۰ درصد خدمات را شامل می‌شوند به پنجره ملی متصل شده اند، اما یکی دو مورد نیز باقیمانده است که در حال بررسی امکان و قابلیت ارائه آن‌ها بصورت الکترونیک هستیم و در صورت تائید، آن‌ها نیز به پنجره ملی دولت هوشمند متصل می‌شوند.

این درحالی است که یکی از انتقادات جواد موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، همین مسائل است و می‌گوید: برخی از خدمات در حال حاضر نیز در فضای مجازی ارائه می‌شوند، اما هنوز به پنجره ملی متصل نشده است.

بر اساس احکام توسعه‌ای و اسناد بالادستی و همچنین صراحت قانون در برنامه بودجه سالانه همه دستگاه‌های دولتی ارائه دهنده خدمات به مردم، می‌بایست تا آخر آبانماه به پنجره واحد متصل می‌شدند تا ارائه خدماتی مانند صدور مجوز‌های کسب و کار با سهولت و صحت بیشتر و بی نیاز از مراجعات حضوری صورت گیرد، اما باوجود پایان این مهلت، آمار و ارقام نشان می‌دهد که برخی از دستگاه‌ها سرعت مطلوبی در اجرای این تکلطف ندارند و گزارش‌های میدانی نیز حکایت از این دارد که در برخی از موارد، اقشار ذیربط با این خدمات از کاستی‌ها و نقائص گلایه دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">