ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تالیا به زودی در مشهد زنگ می زند

| چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

واگذاری سیم‌کارت‌های تالیا با انجام تعهدات، به‌زودی در مشهد آغاز خواهد شد.
علی کارگزار - مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی - در گفت‌وگو با (ایسنا) در خراسان، با بیان این مطلب گفت: شبکه‌ی تالیا از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در مشهد سرویس‌دهی خود را آغاز کرده است.
وی درباره‌ی شهرستان‌هایی که واگذاری سیم‌کارت‌های همراه در آن‌ها بدون اولویت است،‌ گفت: این امر در 230 شهر کشور محقق می‌شود و لیست شهرستان‌های خراسان رضوی در این زمینه به‌زودی اعلام خواهد شد.
مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی دومین مرکز SMS کشور در مشهد، گفت: این مرکز پس از تهران با ظرفیت دو میلیون و 800 هزار مشترک راه‌اندازی شده، که در تعطیلات نوروز از طریق آن 60 میلیون SMS مبادله و تعدادی از استان‌های همجوار را نیز سرویس‌دهی ‌کرد.
وی درباره‌ی شبکه‌ی هوشمند در استان، اظهار داشت: شبکه‌ی هوشمند امکان برقراری تماس با تمامی تلفن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند که مشاوره، شرکت در مسابقات و نظر سنجی نیز از دیگر خدمات آن به‌شمار می‌رود.
کارگزار تعداد مشترکان تلفن همراه را در استان حدود 470 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 640 هزار ثبت‌نام نیز به تازگی صورت گرفته که با در نظر گرفتن مشترکان شبکه‌ی استان مشکلی نخواهد داشت.
وی در مورد گوشی‌های سرقتی، اظهار داشت: صاحبان این گوشی‌ها با مراجعه به دفاتر مخابراتی و اعلام مشخصات گوشی از طریق مراجع قضایی می‌توانند آن را ردیابی کنند.
وی در پاسخ به این که آیا کدهایی که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی برای استفاده‌ی رایگان به خریداران اعلام می‌کنند، صحت دارد یا نه، گفت: این مسائل تبلیغاتی است و به‌عنوان مسوول شبکه، اجازه نمی‌دهم که استفاده رایگان صورت گیرد.
او درباره‌ی مشکلات شبکه‌ی‌ تلفن‌همراه، گفت: ممکن است اختلالات به خاطر ترافیک و در ساعات خاصی پیش بیاید، ولی در شبکه‌ی استان با 220 سایت BTS، مشکلی نداریم و تا پایان سال 200 آنتن BTS دیگر نیز به شبکه اضافه خواهد شد.
وی از طرح پیشخوان دولت در زمینه‌ی ICT در روستاها خبر داد و افزود: در هر نقطه از استان آماده‌ی واگذاری خطوط اینترنت، VPN هستیم و تجهیزات آن‌ها در استان نصب و آماده راه‌اندازی است.
او در پایان درباره‌ی مشکل عابر بانک‌ها که قسمتی از آن‌را مربوط به سیستم مخابرات می‌دانند، گفت:‌ این مشکل همیشه مربوط به مخابرات نمی‌شود.

  • ۸۵/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">