ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبلیغات خلاف واقع از پوشش شبکه رایتل

| يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

علی نعمتی - تبلیغات یکی از اصلی‌ترین راه‌های گسترش تقاضا برای کالا و خدمات است، به طوری که با تاثیر بر باور و احساس افراد باعث تغییر در تصورات آنها شده و بنا به تجربه، می‌دانیم که استفاده از ابزار تبلیغاتی در معرفی نام تجاری و پیشبرد اهداف فروش چقدر موثر است.

بر این اساس صاحبان کالا و خدمات از تبلیغات برای جلب توجه هر چه بیشتر مخاطبان خود بهره می‌برند. در این میان اپراتورهای تلفن همراه در کشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای پیشی گرفتن از هم یا کسب سهم از بازار، میلیاردها تومان صرف تبلیغات و اقناع مخاطبان خود می‌کنند. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که در برخی از تبلیغات، تمام واقعیت به مخاطبان گفته نمی‌شود.

چندی پیش بود که رایتل محور یکی از تبلیغات اصلی خود را پوشش از خزر تا خلیج فارس گذاشته بود. در حال حاضر نیز اگر سری به سایت اپراتور سوم (رایتل) زده و به نقشه پوشش شبکه تلفن همراه آن نگاهی بیندازیم، شاهد آن خواهیم بود که در بسیاری از شهر‌های بزرگ کشور از جمله کلان‌شهر اصفهان، پوشش شبکه رایتل به شکلی وسیع نمایش داده شده است.

موضوعی که هفته گذشته از سوی یک مقام مسوول در اصفهان نادرست اعلام شد. بنا به گفته جان‌نثاری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان، اپراتور رایتل در سطح شهر اصفهان آنتن‌دهی ندارد و تبلیغات صورت گرفته در این زمینه خلاف واقع است.

اگر چه اپراتور سوم دارای مشترکان بالایی نیست که با توجه به نظر آنها بتوان از پوشش دهی آنتن رایتل در سایر نقاط کشور به درستی مطلع شد، اما در خبرها آمده بود که رایتل حتی در متروی پایتخت نیز فاقد پوشش بوده و سیم‌کارت‌های آن در ایستگاه‌های مختلف مترو غیر فعال است.

بر اساس قانون، نظارت بر عملکرد اپراتورها از جمله صحت اطلاعات تبلیغ شده با واقعیت، از وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شمار می‌رود که با توجه به نوع عملکرد این سازمان، انتظاری برای برخورد یا واکنش خاصی نمی‌رود.

از این رو همچون موارد متعددی مثل پیامک‌هایی که لغو نمی‌شوند، شارژ سیم‌کارت‌هایی که خود به خود می‌پرد و اعتبار اینترنتی که بی‌دلیل پایان می‌یابد و مردم خود باید مراقب بوده و انتظار رسیدگی نداشته باشند، در هنگام خرید سیم‌کارت نیز باید رفتار مشابهی اتخاذ کنند.

لذا به کاربرانی که قصد خرید سیم‌کارت رایتل به ویژه در شهرهای کوچک و حاشیه شهرهای بزرگ را دارند، توصیه می‌شود که قبل از خرید، بی‌اعتنا به تبلیغات و آنچه که ادعا می‌شود، خود به تحقیق پرداخته و سپس اقدام به خرید کنند. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">