ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحریم ZTE به اتهام همکاری با ایران

| يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد، قصد دارد یک شرکت بزرگ مخابراتی چین را به اتهام فروش غیرقانونی به ایران تحریم کند.

ایسنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت بازرگانی آمریکا قصد دارد از روز سه‌شنبه محدودیت‌هایی را علیه شرکت تولید تجهیزات مخابراتی زد.‌تی‌.ای چین به اتهام نقض تحریم‌های صادراتی واشنگتن علیه ایران اعمال کند.

رویترز در ادامه با استناد به مدارکی که به دست آورده، گزارش داد: این محدودیت‌ها خرید اجناس آمریکایی از سوی این شرکت چینی را دشوار می‌کند، چرا که از این پس تحویل هر قطعه ساخته شده در آمریکا به این شرکت باید با مجوز واشنگتن انجام شود.

این محدودیت‌ها که قرار است از روز سه‌شنبه هفته جاری اعمال شود، هر شرکتی را در سراسر جهان که قصد دارد کالا‌های ساخت آمریکا را به شرکت زد.‌تی.ای در چین بفرستد،‌ در برمی‌گیرد و از این پس با اغلب درخواست‌ها برای فروش قطعات آمریکایی به این شرکت مخالفت خواهد شد.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی آمریکا به رویترز گفت که این اقدام دشواری بسیار چشمگیری برای زد.تی.ای ایجاد خواهد کرد اما وی مشخص نکرد که آیا واشنگتن قصد دارد در آینده هم محدودیت‌های بیشتری به این شرکت اعمال کند یا نه.

وزارت بازرگانی آمریکا پس از آنکه رویترز در سال 2012 در گزارشی مدعی شد، زد.تی.ای با امضای قراردادی چند میلیون دلاری برای تحویل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی به مخابرات ایران تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است، بررسی‌ها در خصوص صادرات این شرکت چینی را آغاز کرد.

شرکت‌های بزرگ تجهیزات ارتباطی آمریکا شامل مایکروسافت، ‌آی‌بی‌ام، اوراکل و دل گفته‌اند که از وجود قراردادها با ایران مطلع نبوده و اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

  • ۹۴/۱۲/۱۶

ZTE

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">