ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحلیل پیام‌های توئیتری و تعیین میزان افسردگی

| سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

اگر اهل ارسال پیام در توئیتر هستید، می توانید به میزان افسردگی خود نیز پی ببرید، زیرا به تازگی الگوریتم های خاصی به همین منظور طراحی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، شیوه به اشتراک گذاری اخبار و دیدگاه ها در توئیتر می تواند مشکلات، بیماری های ذهنی افراد و از جمله افسردگی را مشخص کند.

بررسی های مشترک محققان دانشگاه های هاروارد، استنفورد و ورمونت که با بررسی و تحلیل داده های هزاران کاربر توئیتر صورت گرفته، نشان می دهد که تغییر در لحن و بیان کاربران به سادگی قابل شناسایی است و این امر با اختلالاتی همچون افسردگی و نگرانی در ارتباط است.

الگوریتمی که پژوهشگران به همین منظور ابداع کرده اند ۱۰۰ تا ۲۰۰ روز زودتر از مراکز درمانی قادر به تشخیص ابتلای افراد به افسردگی و برخی بیماری های روحی و روانی مشابه، است.

آن دسته از کاربران توئیتر که با مشکل افسردگی دست و پنجه نرم می کنند بیشتر از کلمات منفی مانند نه، هرگز و مرگ استفاده کرده و کمتر از کلمات مثبتی مانند شاد بهره می گیرند. کاربران افسرده تر همچنین به ندرت عکس ارسال می کنند.

این محققان امیدوارند یافته هایشان به تشخیص سریع تر و درمان بهتر بیماری های روحی و روانی کمک کند. نتایج این بررسی ها در نشریه نیچر منتشر شده است.

  • ۹۶/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">