ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تصویب قانون مربوط به فیبر نوری، اگر کسی به عمد یا غیرعمد فیبر نوری را تخریب کند، مرتکب جرم شده و مجازاتی برایش در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا خطوط ارتباطی با توجه به اهمیت حیاتی آن برای کشور، به هیچ وجه نباید مورد تعدی قرار گیرند.
صمد مومن ‌بالله در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بحث اهمیت مقوله‌ی فیبر نوری و حفاظت از آن‌ها، اظهار داشت: فیبر نوری، باید در سراسر کشور گسترده شود و بهترین مکان برای گسترش آن در کنار جاده‌های کشور است؛ بنابراین باید این موضوع جزو برنامه‌های اصلی قرار گیرد؛ در این راستا در تلاشیم تا بتوانیم قانونی را در این زمینه در مجلس به تصویب برسانیم.
وی با اشاره به گفته‌ی وزیر ICT مبنی بر این‌که فناوری اطلاعات به تدوین قوانین جدید نیاز دارد، گفت: ما دنبال آن هستیم که پیشنهادهایی را در مجلس به تصویب برسانیم؛ تا بتوانیم از حریم اطلاعات و ارتباطات، فیبر نوری و زیرساخت‌های آن‌ها به نحو قانونی حفاظت کنیم.
او همچنین درباره‌ی بحث جرایم رایانه‌یی و با اشاره به این‌که درخواست بررسی این موضوع از طرف قوه‌ی قضاییه پیشنهاد داده شد، گفت: در این‌باره جلساتی در کمیسیون مربوط برگزار و قرار شد این جلسات متوقف شود و این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح و در دستور کار مجلس قرار گیرد.
معاون وزیر ارتباطات: همچنین با اشاره به فعالیت اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل‌)، گفت: گزارش دوم عملکرد سه ماهه‌ی فعالیت‌های ایرانسل که در اختیار سازمان تنظیم مقررات قرار گرفته، بعد از بررسی و ارزیابی این سازمان به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارایه خواهد شد.

  • ۸۵/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">