ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تخفیف 20 درصدی پهنای باند در انتظار رگولاتوری

| دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

فاطمه سامعی - کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند برای اپراتورها که از چند ماه پیش موضوع آن مطرح شده بود در حال حاضر منتظر ابلاغ از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری بود که وزیر ارتباطات در پایان مراسم روز روابط‌عمومی و ارتباطات از تلا‌ش‌های این وزارتخانه برای کاهش قیمت اینترنت سخن گفت و تخفیف 20 درصدی قیمت پهنای باند را به مردم هدیه کرد.

بنابراین گزارش چندی بعد و در تیر ماه، کمیسیون تنظیم مقررات با پیشنهاد کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند موافقت کرد و کرم‌پور رئیس سازمان تنظیم با اعلام خبر تصویب این کاهش قیمت در کمیسیون تنظیم مقررات، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت موظف به اجرای این مصوبه خواهد بود و کاهش مستمر و دوره‌ای قیمت اینترنت نیز در دستور کار قرار دارد.

پس از آن این تصور شکل گرفت، که باقی کار بر عهده شرکت‌ها و اپراتورهای خصوصی است تا با مراجعه به شرکت ارتباطات زیرساخت و ارائه مستندات، کاربران نهایی خود را از این تخفیف 4،5 تا 5 درصدی بهره‌مند سازند.

اما در روز نشست صبحانه کاری وزیر ارتباطات در اتاق بازرگانی تهران، یکی از مدیران شرکت‌های خصوصی در میان صحبت‌های خود خطاب به تقی‌پور یادآور شد: تخفیف 20 درصدی هنوز ابلاغ نشده است.

و اینجا بود که مشخص شد برخی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در مراجعه به شرکت زیرساخت، پاسخ عدم ابلاغ این مصوبه را دریافت کرده‌اند و به این ترتیب توپ تخفیف 20 درصدی قیمت پهنای باند بار دیگر به زمین رگولاتوری افتاد.

علت را از کرم‌پور جویا شدیم و ‌معاون وزیر ارتباطات در جواب این پرسش به خبرنگار فارس گفت: آن مسئله ابلاغ شده و تنها یک سری کارهایش مانند امضای نامه مانده که انجام و ابلاغ شده و می‌توانید از روابط عمومی نیز بپرسید.

از روابط عمومی پیگیر شدیم و روابط عمومی سازمان تنظیم نیز با کسب اطلاع از بخش‌‌های مرتبط سازمان این طور توضیح داد که: پیشنهاد تخفیف 20 درصدی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان تنظیم مقررات ارسال شده بود که در تیرماه سال جاری این پیشنهاد به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسید.

بنابراعلام رگولاتوری، این مصوبه پس از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات، باید از سوی سازمان تنظیم ابلاغ شود که بر همین اساس مصوبه مذکور به منظور ابلاغ به معاونت صدور پروانه و بررسی‌های فنی رگولاتوری ارسال شده و ابلاغ آن نیازمند مقدمات و هماهنگی‌هایی است که در حال انجام است.

  • ۸۹/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">