ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تخلف ارتباطات سیار در محاسبه نرخ تعرفه ها

| يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۸۶، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز یکشنبه ازتخلفات صورت گرفته توسط شرکت ارتباطات سیار ومخابرات درخصوص نرخ تعرفه‌های دریافتی‌از مشترکین خود خبر داد.

شرکت ارتباطات سیار ، نخستین اپراتور تلفن همراه است و شرکت مخابرات نیز مسوولیت واگذاری تلفن‌های ثابت عهده دار است.

"محمود خسروی" رییس سازمان تنظیم مقررات ومعاون وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات به خبرنگار اجتماعی ایرنا ، گفت : این دو شرکت مدت‌ها برای مکالمه مشترکین خود با اپراتور دوم تلفن همراه - ایرانسل - بیش‌از نرخ مصوب هزینه دریافت کرده‌اند.

نرخ مصوب هزینه ارتباط از اپراتور اول برای هر دقیقه ‪ ۴۴۷‬ریال اعلام شده است.

"خسروی " افزود: شرکت دولتی ارتباطات سیار تاکنون نرخ تعرفه مکالمه از تلفن همراه این شرکت با اپراتور دوم تلفن همراه - ایرانسل - را ‪ ۷۶۰‬ریال به ازای هر دقیقه محاسبه کرده است.

وی گفت: شرکت ارتباطات سیار و مخابرات وعده داده‌اند از این پس تعرفه مکالمه را برای هر دقیقه ‪ ۷۶۰‬ریال محاسبه نکند.

رییس سازمان تنظیم مقررات، افزود: تخلف این دو شرکت به آن‌ها ابلاغ شده و این دو شرکت نیز اخیرا اعلام کردند محاسبات خود را به رقم مصوب ‪ ۴۴۷‬ریال برمی‌گردانند.

مخابرات و ارتباطات سیار از بدو آغاز به‌کار اپراتور دوم تلفن همراه - ایرانسل - تعرفه هر دقیقه مکالمه با این اپراتور را با این توجیه که این اپراتور هزینه بین شهری ندارد و هزینه مکالمه با آن در کشور به یک اندازه است، ‪ ۷۶۰‬ریال محاسبه کرده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال ایرنا که سازمان تنظیم مقررات در قبال این تخلف چه اقدامی خواهد کرد ، گفت: سازمان بازرسی کشور و دیوان عدالت اداری بر کار سازمان‌های دولتی و نهادها نظارت می‌کنند و درصورت اثبات تخلف، اقدامات لازم را صورت خواهند داد.

"لطف الله صبوحی" معاون سازمان تنظیم مقررات نیز در گفت وگو با ایرنا درباره چگونگی جبران خسارت مشترکین این دو شرکت ، گفت: اطلاعات شارژینگ مشترکین تلفن‌های ثابت و همراه به مدت شش ماه ذخیره می‌شود و از نظر قانونی باید مازاد هزینه مشترکان برگردانده شود.

وی گفت راهی برای جبران خسارت افرادی که از تلفن‌های عمومی با اپراتور دوم تماس گرفته‌اند، وجود ندارد و شرکت مخابرات باید راهکاری برای آن بیابد.

صبوحی در خصوص مکانیزم‌های کنترل اجرای مصوبه نرخ مکالمات گفت که بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات باید بررسی کند آیا شرکت ارتباطات سیار و مخابرات واقعا از این پس تعرفه ‪ ۴۴۷‬ریالی در مکالمه با ایرانسل را رعایت خواهند کرد.

  • ۸۶/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">