ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تداوم سلطه اچ پی بر بازار پرینتر ایران

| يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۹:۲۹ ب.ظ | ۱ نظر

بر طبق آخرین نظرسنجی انجام گرفته در هفته سوم فروردین ماه سال1386 از اعضای باشگاه فعالان بازار ICT ایران در مورد سهم انواع برند پرینتر در بازار ،برند HP با تثبیت کنترل خود بر بازار و با سهم 41% همچون مهرماه گذشته پر فروش ترین و محبوب ترین برند بازار است.اختلاف ناچیز و 1درصدی نظرات اعضای تهرانی و شهرستانی نشان از سلطه کامل این برند بر بازار ایران دارد.HP با مدنظر قرار دادن هم زمان کیفیت ،خدمات پس از فروش خوب و قیمت مناسب توانسته است جایگاه خود را در بازار ایران به جایگاهی خاص تبدیل کند.شاید اصلی ترین نقطه تمایز HP با سایر برندها ارائه محصولاتی با قطعات اورجینال باشد .با توجه به اینکه پرینتر دستگاهی است که نیاز به ملزومات مصرفی نیز دارد،ارائه نوع با کیفیت و اصل آن می تواند اقدام مناسبی برای حفظ و آسوده خاطر کردن مشتری باشد که این امر به خوبی و به طور جالب توجهی از سوی HP رعایت می شود.

پایین تر از HP و در رده دوم EPSON با برخورداری از 24% سهم بازار قرار دارد .نکته جالب توجه در مورد این برند نیز ثابت ماندن سهم بازارش از مهرماه گذشته تاکنون و همین طور اتفاق نظر عجیب اعضای تهرانی و شهرستانی است.این امر قبل از هر چیزی خبر از ثبات بازار پرینتر در ایران می دهد.این در حالی است که همین قضیه درباره برند CANON با 20% از سهم بازار نیز صدق می کند.

از طرفی تفاوت قیمت پرینترهای EPSON در بازار با HP به قدری نیست که خریدار را مجاب کند که به علت قیمت پایین تر EPSON را انتخاب کنند.با توجه به این نکته و نکاتی که درباره ملزومات مصرفی پرینتر از جمله کارتریج درباره HP ذکر شد فاصله 17 درصدی این دو غیرمنطقی به نظر نمی رسد.گرچه نباید از خدمات پس از فروش مناسب EPSON که می تواند از دلایل رسیدن به جایگاه کنونی اش باشد نیز به سادگی گذشت.

پرینترهای CANON نیز که اخیرا" بسیاری از عکاسی ها را به تسخیر خود درآورده اند خریدارانی که تمایل به چاپ عکس دارند را بیشتر به سوی خود جذب کرده و خود را به رقیب خوبی برای EPSON تبدیل کرده اند.

نکته جالب توجه دیگر این شاخص نیز جایگاه بسیار نازل XEROX است که قیمت بسیار بالا و توزیع و تبلیغات نامناسب آن این امر را توجیه می کند ،البته این جایگاه درباره شرکتی که اخیراً از سوی صاحب نظران مجله فورچون سومین شرکت برجسته IT شناخته شده است در خور توجه است.این امر در مورد پرینترهای BROTHER که سابقه بالایی در بازار ایران دارند نیز صدق می کند،با این تفاوت که BROTHER با 5% از سهم بازار در جایگاه پنجم است.

طرح فروش و امتیاز (S&P) در حال حاضر دارای بیشتر از 2000عضو اعم از فروشگاه، شرکت و موسسه فعال در زمینه ICT در سراسر کشور می باشد. باشگاه فعالان بازار ICT به طور هفتگی برروی موضوعات مربوط به بازار ICT بررسی آماری انجام می دهد. نتایج این نظرسنجی در پورتال www.sandp.ir برای عموم قابل مشاهده می باشد.

  • ۸۶/۰۲/۰۲

نظرات  (۱)

سلام. البته بهتر است مقایسه شرکتهای تولید کننده یک محصول در سطح بین المللی با توجه به همان محصول رده یندی شود. صرف اینکه زیراکس برترین شرکت IT معرفی شده چیزی را از نظر اقتصادی، مالی و بازاریابی نشان نمی دهد. بهتر بود به آماری مبتنی بر ردهبندی شرکتهای تولید کننده پرینتر در سطح دنیا اشاره می کردید. HP در سطح دنیا هم بازار پرینتر را در تسخیر خود دارد. پرینتر سودده ترین SBU شرکت HP است . عجیب نیست که بازار ایران هم به پرینترهای HP اقبال بیشتری نشان دهد. HP امتحان خود را خوب پس داده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">