ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعضای شورای شهر تهران امروز در تذکرات خود، انتقاداتی جدی را نسبت به مشکلات موجود در سازمان فاوای شهرداری تهران مطرح کردند و یکی از اعضا تاکید کرد تا پیش از این که شهردار برای پاسخ به سوال شورائیان درباره ضعف در هوشمندسازی به صحن شورا فراخوانده شود، خود شهرداری مسأله هوشمندسازی را جدی بگیرد.
به گزارش ایلنا، احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و سی و چهارمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران با اشاره به لزوم توسعه هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری در شهرداری گفت: هم‌اکنون وضعیت به گونه‌ای است که شرایط برای ادامه فعالیت‌ها در سازمان فاوا سخت و بعضا غیرممکن شده است.

وی افزود: به شهرداری تهران متذکر می‌شوم که هرچه سریع‌تر موانع تجهیزات دیتاسنتر، قراردادهای پشتیبانی و توسعه، نقدینگی و تسویه مطالبات پیمانکاران و وضعیت معیشتی کارکنان را حل کند. همچنین امیدواریم با ثبات مدیریتی در سازمان فاوا مشکلات برطرف شود.

 

  • انتقاد از دخالت افراد خاص در سازمان فاوای شهرداری تهران

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورا گفت: سازمان فاوا نقطه کانونی در شهرداری تهران است. اما استاندارد این سازمان متاسفانه به شدت افت کرده و ممکن است مشکل‌ساز باشد.

وی افزود: تغییر متناوب مدیریتی و عدم ثبات مدیریت در سازمان فاوای شهرداری تهران از جمله مهمترین مشکلات این سازمان است و شاهد آن هستیم که هربار سرپرست برای آن انتخاب می‌شود. همچنین دخالت افراد خاصی که بدون هیچ سمت و منصبی در سازمان فاوا دخالت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کار پیش رود و تعیین تکلیف هیات مدیره بدون تخصص و تجزیه از جمله دیگر مشکلات این سازمان است.

قائمی با اشاره به حمله سایبری که خرداد ماه امسال به سازمان فاوا انجام شد، عنوان کرد: هنوز با گذشت زمان دو قلم تجهیزات برای جلوگیری از وارد شدن مجدد آسیب تهیه نشده است و این موضوع می‌تواند دوباره منجر به ورود آسیب به زیرساخت‌ها شود. اگر به تمدید نرم‌افزارها بی‌توجهی شود، نقاط آسیب‌پذیر زیاد خواهد شد، البته در زمان حمله سایبری یکسری تجهیزات امانی از سایر نهادها گرفته شد، اما هنوز برخی از آنها تامین نشده است و این ضعف منجر به بروز دوباره آسیب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر خارج از اصول فنی و نظارت سازمان سامانه‌هایی ایجاد می‌شود و علاوه بر این، بی‌انگیزگی و عدم پرداخت حق و حقوق قانونی منجر به مهاجرت نیروها به مجموعه‌های دیگر شده است.

 

  • تذکر جدی به شهردار تهران درباره ضعف در هوشمندسازی

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود، رفع مشکلات سازمان فاوا را دغدغه جدی اعضای شورا دانست و گفت: هوشمندسازی حرف اغلب اعضای شورای شهر تهران است و از شهردار تهران می‌خواهیم تا بیشتر به این موضوع توجه کند تا منجر به سوال از وی در صحن شورای شهر تهران نشود.

وی همچنین به موضوع آزادسازی باغ ۷ هزار متری در منطقه ۵ تهران پرداخت و گفت: این ملک ده سال در تصرف غیرقانونی برخی افراد بود که بازپس‌گیری آن توسط شهرداری قابل تقدیر است. در جریان آزادسازی این باغ، متصرفان غیرقانونی با بستن راه، ایجاد آتش‌سوزی و سنگ‌پرانی موجبات زخمی شدن همکاران شهرداری را فراهم کردند.

بابایی در ادامه به افتتاح ۱۵۰۰ هکتار از جنگل‌کاری رینگ اطراف تهران با حضور رئیس‌جمهور در روز گذشته به مناسبت «روز درختکاری» اشاره کرد و گفت: در یک اقدام جالب، صدا و سیما این رویداد را پوشش کافی نداد. وقتی که رهبر انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند، انتظار می‌رود صدا و سیما خدمات شهرداری را پوشش دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">