ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تدوین تکفا 2 به نقد و بررسی گذشته نیاز دارد

| دوشنبه, ۲ خرداد ۱۳۸۴، ۰۶:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - این روزها اخبار پراکنده ای از دومین مرحله طرح توسعه و کاربری فناوری اطلاعات(تکفا2) در برخی از محافل شنیده می شود. ولی متاسفانه روالی که در فاز اول طرح تکفا به عنوان نقطه ضعف و پاشنه آشیل آن مطرح بود ظاهراً در این مرحله نیز ادامه دارد و آن مشکل اطلاع رسانی از کم وکیف این طرح است.

این روزها کسب اخبار از مرحله دوم طرح تکفا مانند کسب اطلاع از یک طرح محرمانه و طبقه بندی شده است و شاید به همین دلیل بود که در یکی از نشریات چنین تیتر خورده بود که " جزییات بیشتری از طرح تکفا 2 منتشر شد" مثل تیترهایی که برای مسایل هسته ای ایران به کار می رود.

بر اساس اطلاعات موجود برای تدوین دومین مرحله طرح تکفا ظاهراً بیشتر قرار است از چشم آبی ها کمک گرفته شود. این درحالی است که به اعتقاد نگارنده طرح تکفا در بعد اجرایی و ساختار عملیاتی دچارمشکلاتی است که شاید وجود چشم آبی ها برای آغاز مرحله بعدی به تنهایی کافی نباشد.

وقتی به سایت تکفا نیز مراجعه می کنید نیز آثاری از فراخوانی جهت ارایه پیشنهاد و نقد مرحله فعلی طرح تکفا از سوی کارشناسان و فعالان بخش خصوصی و دولتی به چشم نمی خورد. دز حالی که متولیان طرح تکفا می توانند با یک فراخوان از کلیه کارشناسان و علاقه مندانی که به نحوی با طرح تکفا در ارتباط بوده، بخواهند تا با ارایه مقالات و گزارش های خود به ارزیابی نقاط ضعف و قوت این طرح بپردازند.

به هر حال اگرچه این اتفاق به شکل پراکنده و همچون گذشته به شکل خود جوش در برخی از رسانه ها در حال انجام است ولی چنانچه مجموع نظرات کارشناسان در سطوح و موقعیت های مختلف جمع آوری شود قطعاً ثمرات مناسبی را در پی خواهد داشت.

  • ۸۴/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">