ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تدوین شاخص های توسعه IT در سال جاری

| يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۵:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

شاخص‌های توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات در ایران، طی سال جاری و با انجام طرحی، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، جمع‌آوری و مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر انصاری - مدیر کل دفتر امور اجرایی فن‌آوری اطلاعات وزارت ICT - با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ی چهارم توسعه و همچنین سند ملی توسعه‌ی بخش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشور، دستگاه‌های مختلف در دولت، ملزم به انجام اقداماتی در جهت توسعه‌ی IT و کاربردهای آن هستند.

وی افزود: با توجه به این امر و به منظور پیگیری و مشخص شدن وضعیت شاخص‌های مختلف توسعه در حوزه فن‌آوری اطلاعات، دفتر امور اجرایی فن‌آوری اطلاعات، بر اساس طرحی، شاخص‌های توسعه فن‌آوری اطلاعات کشور را جمع‌آوری و مورد سنجش قرار خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح، به تهیه‌ی یک بانک اطلاعاتی از شاخص‌های توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات منجر می‌شود که وضعیت موجود در آن مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌گیری‌ ملاک سیاست‌گذاران خواهد بود.

انصاری در ادامه افزود: بیشتر اطلاعاتی که هم اکنون در اختیار مدیران قرار دارد، بر اساس حدس و گمان بوده و از آن جایی که این مدیران برای برنامه‌ریزی و مدیریت کلان کشور به اطلاعات دقیق و به روز نیاز دارند، ‌این شاخص‌ها تدوین و مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که نتایج این طرح در دوره‌های زمانی به روزرسانی خواهد شد، گفت: اقدامات اولیه‌ی اجرای این طرح انجام شده و تا پایان سال جاری نیز نهایی خواهد شد.

  • ۸۶/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">