ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موضوع کد شغلی نیز با جدیت پیگیری شود، گفت: امضای دیجیتال و تمبر الکترونیک باید با همکاری قوه قضاییه اجرایی شود.

به گزارش صدا و سیما، علی آقا محمدی در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال گفت: باید از ظرفیتی که در بازار سرمایه و بورس به وجود آمده، به بهترین شکل استفاده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید نظام مشخصی برای اعتبار سنجی مشتریان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در بازار سرمایه باید از فرصتی که به وجود آمده و نقدینگی که اقشار مختلف مردم از محصلین، روستاییان تا کارگران به این بازار منتقل کرده‌اند به بهترین شکل استفاده شود و سرمایه گذاری‌ها با سرعت شکل بگیرد.

آقا محمدی گفت: در حوزه امضای دیجیتال و تمبر الکترونیک باید با همکاری قوه قضائیه رو به جلو حرکت کنیم و موضوع کد شغلی نیز با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: باید در سیستم بانک‌ها، مردم بتوانند با استفاده از نظام اعتباری به صورت ماهانه خرید انجام دهند و در پایان ماه، آن را تسویه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌: همچنین شرکت‌هایی که دارایی نامشهود دارند باید در بورس تحت تابلوی بورس دانش اعتبار پیدا کنند.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم، گفت: اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، به صورت الکترونیکی در یکی از بانک‌ها از امروز اجرایی می‌شود و پیگیری می‌کنیم تا به تدریج در بقیه بانک‌ها نیز به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دیجیتالی و هوشمند شدن اقتصاد، به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند گفت: هم اکنون رتبه ایران در فضای کسب و کار در دنیا ۱۴۰ است.

دژپسند افزود: باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های خالی تولید است که دیجیتال و هوشمند سازی اقتصاد به این فرآیند کمک می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: نسخه الکترونیکی سفته د ر گام نخست برای تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا آغاز می‌شود و به سایر تسهیلات تسری خواهد یافت.

محمد علی دهقان دهنوی افزود: دلیل اصلی ضعف در رشد اقتصادی در کشور موضوع تأمین مالی است و اگر تنگناهای اعتباری را رفع کنیم بیشترین نقش را در رشد و توسعه دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور این است که اعتبارات به اندازه به دست مردم نمی‌رسد و مردم قادر نیستند دارایی‌های خود را به عنوان وثیقه برای دریافت اعتبارات قرار دهند و فرآیند اعطای اعتبار پیچیدگی و زمان‌بری طولانی دارد.

وی گفت: این طرح یکی از طرح‌ها در راستای راهبرد کلی توسعه اقتصاد هوشمند و گسترش ابزارهای الکترونیکی برای تسهیل فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">