ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو هیات عامل سازمان IT گفت: جمعی از شرکت‌های بخش خصوصی و موسسات اسلامی مبادرت به تشکیل کنسرسیومی کردند که به عنوان یکی از اولین اپراتورهای این حوزه، خدمات الکترونیکی دانش‌آموزی را ارایه کنند.

به گزارش وزارت ارتباطات، خسرو سلجوقی در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که نهایتا منجر به تصویب نقشه راه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و پروژه‌های ذیل این نقشه راه شد، با ارایه گزارشی از روند اجرای تفاهم‌نامه همکاری دو وزارتخانه ارتباطات و آموزش و پرورش، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه جدی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و لزوم همکاری این وزارتخانه با سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول، تفاهم‌نامه‌ای این دو مجموعه امضاء شد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره برخی زمینه‌های اجرایی و عملیاتی این تفاهم‌نامه گفت: در راستای این تفاهم‌نامه و اراده جدی دو وزارتخانه برای پیگیری این موضوع، چندین کارگروه تخصصی و تلفیقی تشکیل شد تا مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه و پروژه‌های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر مبنای اصول تربیتی و اسلامی و حفظ شعایر دینی و اخلاقی ترسیم و در شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب شود.

وی با تاکید بر ویژگی‌های اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: سه ویژگی مهم اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن، برون‌گرا بودن و حضور و مشارکت مردمی است که زمینه تمرکز هرگونه اقدام در این زمینه را با محوریت حضور بخش خصوصی و مردمی در جریان طراحی و اجرای پروژه‌ها فراهم می‌سازد.

او افزود: بر این اساس جمعی از شرکت‌های بخش خصوصی و موسسات اسلامی مبادرت به تشکیل کنسرسیومی کردند که به عنوان یکی از اولین اپراتورهای این حوزه، خدمات الکترونیکی دانش‌آموزی را ارایه کنند.

سلجوقی با تشریح برخی خدمات قابل ارایه توسط این کنسرسیوم ابراز کرد: این طرح ذیل پروژه 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی پیگیری و انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم ارایه خدمات به همه مردم در اقصی نقاط کشور گفت: در مناطق محروم و کمتر برخوردار نیز با بهره‌گیری از محل طرح‌های USO سعی می‌شود حمایت‌ها و اعتبارات لازم تامین شود تا آنها نیز از نتایج این طرح بهره‌مند گردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">