ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل کنسرسیوم داخلی برای حضور در اپراتور سوم

| شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

در آستانه برگزاری مزایده انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کنسرسیومی متشکل از ‪ ۵۲‬شرکت مخابراتی داخلی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس هیات عامل کنسرسیوم مخابرات کشور ، روز شنبه در نشست خبری با اعلام این مطلب افزود: هدف از تشکیل این کنسرسیوم استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای حضور در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه می‌باشد .

کامران مجد منش سپس افزود: فراخوان مزایده اپراتور سوم تلفن همراه خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد و براساس مقررات بایستی ‪ ۵۱‬درصداز سهام این طرح به شرکت‌های ایرانی اختصاص یابد و ‪ ۴۹‬درصد سهام نیز به شریک خارجی اختصاص خواهد یافت .

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد ، این کنسرسیوم توسط هیات عامل مدیریت و از توان شرکت‌های عضو با بیش از ‪ ۴۰‬کارخانه و همچنین شرکت‌های مهندسی و مشاوره‌ای در زمینه‌های مدیریتی، طراحی و مهندسی نسل سوم تلفن همراه استفاده می‌شود .

مجد منش با بیان اینکه اپراتوری سوم تلفن همراه یک فعالیت خدماتی - اقتصادی برای تامین ارتباطات می‌باشد ، افزود: اجرای این طرح فرصتی برا ی ارتقای سطح دانش فنی ، تقویت توان مدیریتی و ایجاد اشتعال برای سطوح بالای تخصصی است .

وی تاکید کرد: هدف دیگر کنسرسیوم ایجاد اپراتور ایرانی برای حضور در بازارهای بین الملی و حضور در مزایده‌های دیگر کشورها است .

مجد منش گفت: در صورت برنده شدن کنسرسیوم در مزایده ، کنسرسیوم تبدیل به یک شرکت سهامی می‌شود که طبق قانون تجارت اداره می‌شود .

فرامرز رستگار دبیر کنسرسیوم مخابرات کشور نیز در این نشست خبری گفت: ویژگی کلیدی یک شبکه نسل سوم (جی ‪ ( ۳‬قابلیت انتقال حجم بالایی از اطلاعات در سرعت بالا است که تا دو مگابایت بر ثانیه می‌رسد و اعمالی نظیر مکالمه ویدیویی، دانلود ویدیوها، مرور وب، ایمیل و غیره را امکان پذیر می‌سازد.

وی در مورد تامین تجهیزات مورد نیاز اپراتور سوم گفت: پتانسیل کشور برای تجهیزات جانبی ‪۷۵‬درصد است و سهم تجهیزات اصلی بالای ‪۳۰‬درصد نخواهد بود .

رستگار گفت: طرح تجاری ما نشان می‌دهد در هر شرایط سرمایه‌گذاری روی اپراتور سوم در مدت ‪ ۲‬تا سه سال برگشت خواهد داشت .

رستگار در پایان افزود: برای سرویس‌های نسل سوم تا ‪ ۲‬سال بعد از شروع بهره برداری هیچ کدام از اپراتورها مجاز به ارایه خدمات (سرویس ) نخواهند بود و ‪ ۲‬سال بدون رقیب در این عرصه فعالیت خواهند کرد .

  • ۸۷/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">