ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب ساختار اجرایی دولت الکترونیکی

| دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۵۰ ب.ظ | ۱ نظر

در راستای پیاده سازی دولت الکترونیکی در استان کرمان ، بالغ بر 700 دفاتر پیشخوان دولت ایجاد می‌‏شود.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، با توجه به آمادگی زیرساخت‌‏های لازم در استان کرمان به عنوان نخستین استان پیشرو دراجرای طرح دولت الکترونیکی بیش از 700 دفاتر پیشخوان دولت در 58 شهر و روستاهای این استان ایجاد می‌‏شود.

بر این اساس، طی دومین نشست سال جاری شورای اداری استان کرمان که در محل استانداری برگزار شد، راهکارهای پیاده‌‏سازی دولت الکترونیکی مورد تصویب قرار گرفت.

در این نشست که با حضور بیش از 150 تن از مسئولان استانی بر پا شد با توجه به استقبال استان کرمان و آمادگی بسترهای مورد نیاز، استانداری کرمان مسئولیت اجرای طرح را به عهده گرفت و ساختار پیشنهادی دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات نیز به تصویب رسید.

دکتر موسی خواجویی، سرپرست دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، با اشاره به این که حرکت به سوی ایجاد دولت الکترونیکی، یکی از موثرترین گام‌‏های تحقق رویکردهای چهارگانه دولت در ارایه خدمات به آحاد جامعه است، اظهارداشت: ایجاد و توسعه بیش از 700 دفاتر پیشخوان دولت، ‌‏مهم‌‏ترین چشم‌‏انداز اجرای دولت الکترونیکی در استان پیشروی کرمان است که با هدف افزایش سطح رضایت‌‏مندی مردم و در عین حال کاهش قابل ملاحظه سفرهای درون شهری، ایجاد و مورد بهره‌‏برداری قرار می‌‏گیرد.

در این راستا، همچنین با توجه به این که مساجد یکی از مهمترین محافل اجتماعی محسوب می‌‏شوند، ارایه خدمات دولت الکترونیکی در مناطق کوچک و دور افتاده استان کرمان از طریق مساجد نیز امکان پذیر است.

وی، با تصریح ضرورت ایجاد جایگاه مناسب برای نگهداری پایگاه‌‏های اطلاعاتی در کشور، بیان داشت: از جمله راهکارهای دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات در راستای پیاده‌‏سازی دولت الکترونیکی در استان کرمان، ایجاد دیتا سنتر استانی است، که به عنوان یک نیاز جهت پشتیبانی شبکه اینترنت ملی محسوب می‌‏شود.

دکتر خواجویی، در عین حال که آمادگی و نحوه همکاری استان کرمان در پیاده‌‏سازی طرح دولت الکترونیکی را قابل ملاحظه ارزیابی کرد گفت: ایجاد و راه‌‏اندازی پایگاه‌‏های اطلاع رسانی توسط کلیه دستگاه‌‏های دولتی با رویکرد خدمت گرایی به ارباب رجوع، از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای طرح دولت الکترونیکی در استان کرمان انجام می‌‏شود.

راه‌‏اندازی مراکز رسمی پاسخگویی تلفنی در استان کرمان نیز از دیگر نتایجی است که در نشست شورای اداری استان کرمان، مورد اتخاذ قرار گرفت.

در این نشست، همچنین دکتر محمد رئوفی،‌ ‏استاندار کرمان، عزم مسئولان استان را در جهت پیاده‌‏سازی طرح دولت الکترونیکی کاملا جدی خواند و خواستار اجرایی شدن هر چه سریع‌‏تر این طرح شد، به گونه‌‏ای که پیش بینی می‌‏شود با توجه به کارگیری ظرفیت‌‏های موجود در استان کرمان، در هر یک از فازها پیشرفت مشهودی ملاحظه شود.

براساس این گزارش، در راستای مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی برای پیاده‌‏سازی دولت الکترونیکی، نیز تعاملاتی میان استانداری کرمان و بخش خصوصی صورت گرفته است.

  • ۸۶/۰۲/۰۳

نظرات  (۱)

  • یعقوبعلی دارابی
  • باعرض سلام وخسته نباشید به استحضار میرساند وزارت جهادکشاورزی دارای وظایف متنوعی است که درآنها به فعالین بخش کشاورزی خدمات گوناگونی ارائه میکند لطفا بفرمایید که درزمینه دفاتر پیشخوان اموراین وزارتخانه اقدامی شده است ؟ چنانچه جواب مثبت است برای اخذ مجوزدفاتر پیشخوان امورکشاورزی باید چگونه وبه کجا مراجعه نمود؟لطفا بوسیله ایمیل راهنمایی فرمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">