ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب طرح صیانت در مجلس تکذیب شد

| سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که “طرح صیانت” از دستور کار مجلس خارج شده است و هیچ طرحی بدون تصویب در صحن علنی نمی‌تواند به شورای نگهبان ارسال شود.

به گزارش ایسنا، سیدنظام‌الدین موسوی در واکنش به انتشار خبری مبنی‌بر تصویب طرح صیانت و ارسال آن به شورای نگهبان، گفت؛ «چنین موضوعی صحت ندارد؛ طرح صیانت از دستور کار مجلس خارج شده است؛ بر اساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، هیچ طرحی بدون مصوبه در صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال نمی‌شود.»

وی در پایان اظهار کرد: «البته مجلس هماهنگ با شورای عالی فضای مجازی در صورت نیاز، قوانین لازم برای فضای مجازی را تصویب خواهد کرد؛ اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد مثل همیشه هر مصوبه‌ای در این زمینه به‌صورت شفاف و علنی انجام خواهد شد.»

 

اساسا طرح و کمیسیونی به نام صیانت در مجلس وجود ندارد
یک عضو کمیسیون مشترک صیانت در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: «تا جایی که بنده و سایر همکارانم در جریان هستیم اساسا طرح یا کمیسیون ویژه‌ای تحت عنوان صیانت در مجلس وجود نداشته و برخی از همکاران باید پاسخ دهند که چرا به دنبال بازی با امنیت روانی جامعه هستند.»

به گزارش  ایسنا، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تصویب طرح صیانت در کمیسیون مشترک و ارسال آن به شورای نگهبان، بیان کرد: «برخی از دوستان که در کمیسیون مشترک طرح صیانت بودند هنوز در فاز قبلی به سر می برند و دوست دارند همه چیز را به صیانت ربط دهند. بنده اصلا چنین چیزی را نشنیدم. اساسا الان طرحی تحت عنوان صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مجلس و یا کمیسیون مشترکی برای بررسی طرحی صیانت در مجلس وجود ندارد.»

وی در ادامه اظهار کرد: «برخی از نمایندگان دوستان دارند با پرداختن به حواشی با امنیت روانی جامعه بازی کنند و ایجاد حساسیت کنند و بنده فکر می‌کنم باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که چرا یک سری افراد در تلاش هستند این اقدام را انجام دهند. بنده با توجه به اینکه عضو این کمیسیون بودم اعلام می کنم که به بنده اطلاعی از تشکیل جلسات این کمیسیون و تصویب این طرح نرسیده است.»

 

 

جدال لفظی دو نماینده مجلس به خاطر طرح صیانت

خبرگزاری ایلنا هم در خبر دیگری در ارتباط با طرح صیانت نوشت، با وقوع جدال لفظی میان رشیدی کوچی و حسن نوروزی صحن علنی مجلس برای لحظاتی متشنج شد.

در جریان در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در حالی که بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح بانکداری جمهوری اسلامی در دستورکار صحن قرار داشت، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت با حضور مقابل صندلی حسن نوروزی با صدایی بلند خطاب به وی بیان کرد: شما دارید جامعه را به هم می‌ریزید و می‌خواهید مردم را به کف خیابان بکشید، حتی رئیس کمیسیون نیز اظهارات شما را (درباره طرح صیانت) تکذیب کرده است.

در مقابل نوروزی از رشیدی کوچی درخواست می‌کرد که با صدای آرام‌تر مطالب خود را مطرح کند که در نهایت رشیدی کوچی با عصبانیت به صحبت خود با نوروزی خاتمه داد.

اشاره رشیدی کوچی به مصاحبه روز گذشته نوروزی است که از تصویب نهایی طرح صیانت و آمادگی برای ارسال به شورای نگهبان سخن گفته بود، موضوعی که البته از سوی برخی اعضای این کمیسیون و همینطور سخنگوی هیات رئیسه مجلس تکذیب شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">