ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب اسناد و سیاستهای فناوری های برتر زمینه نوآوری و شکوفایی کشور را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کی نژاد با تشریح فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فناوری های برتر گفت: پس از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری فناوری های برتر، شورای علمی و پژوهشی جنبش نرم افزاری و تولید علم شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف رفع موانع توسعه و گسترش این فناوری ها، پیگیر اسناد، سیاست ها و راهبردهای فناوری های برتر شد و در این راستا سیاست ها و راهبردهای نانوتکنولوژی و زیست فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
تدوین سند هوا و فضا

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه هوا و فضا چند وزارتخانه فعال هستند و در این حوزه یک سند جامع و کامل که همه دستگاه ها را شامل شود وجود ندارد، وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و علوم، تحقیقات و فناوری گزارش فعالیت های خود را در حوزه هوا و فضا در شورای علمی و پژوهشی جنبش نرم افزاری و تولید علم ارائه دادند و این شورا، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را مامور تنظیم یک سند جامع برای هوا و فضا کرد که در پی آن ستاد تهیه و تدوین سند زیر این شورا شکل گرفت و با مطالعه اسناد موجود در کشور، تجربه و اسناد دیگر کشورها، وضعیت موجود و چشم انداز آینده و مطالعات آینده پژوهشی در حال تهیه این سند است که بخش اول این سند آماده طرح در شورای علمی و پژوهشی جنبش نرم افزاری و تولید علم است و بخش هوای آن نیز در حال تکمیل شدن است که با کامل شدن مطالعات و کارشناسی های این بخش سند جامع هوا و فضا به شکل یک سند فرابخشی و فرا وزارتخانه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می رسد.
سند زیست محیطی در حال تدوین است

رئیس شورای علمی و پژوهشی جنبش نرم افزاری و تولید علم گفت: سند زیست محیطی نیز در حال تدوین است. گزارش فعالیتهای این بخش در اواخر سال گذشته توسط واعظ جوادی رئیس سازمان محیط زیست در شورای جنبش نرم افزاری و تولید علم ارائه شد و این سازمان از تهیه و تدوین این سند استقبال کرد و کمیته ای مامور تهیه و تدوین این سند ظرف مدت دو ماه شد. این سند نیز در آینده نزدیک به شورای علمی و پژوهشی جنبش نرم افزاری و تولید علم ارائه و پس از بررسی تصویب خواهد شد.
تهیه و تدوین سند جامع فناوری اطلاعات

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد فعالیت های این شورا در حوزه فناوری اطلاعات نیز گفت: ما گزارش فعالیت های این بخش را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای عالی اطلاع رسانی و شورای عالی فناوری اطلاعات دریافت کردیم و پس از بررسی گزارش این سه بخش در جلسات شورای علمی و پژوهشی جنبش نرم افزاری و تولید علم از شورای عالی فناوری اطلاعات و شورای عالی اطلاع رسانی درخواست ارائه پیشنهادهایی برای تهیه و تدوین سند جامع فناوری اطلاعات کردیم که پس از دریافت این پیشنهادها سند این بخش نیز تصویب و جهت تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.

دکتر کی نژاد در مورد زمان تصویب این اسناد گفت: امیدواریم این اسناد تا پایان امسال در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شود.

وی تاکید کرد: پس از ابلاغ این اسناد و سیاست ها به دستگاه های ذیربط بر روند اجرا و عملیاتی کردن آنها نظارت خواهد شد تا در افق چشم انداز به مقام اول علم و فناوری منطقه آسیای جنوب غربی برسیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در مورد پیگیری این اسناد در مقطع کنونی گفت: کشور از ابتدای انقلاب و با تاکیدات و هدایت های امام (ره) و مقام معظم رهبری پیشرفت های چشمگیری در حوزه علوم مختلف داشته است و بسترهای لازم برای یک جهش علمی در کشور فراهم شده است. پیگیری این فناوری ها از این جهت در این مقطع توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید است که زمینه های لازم برای رشد و جهش کشور و دستیابی به قله های علم و فناوری فراهم شده و اسناد توسعه ای نیز باید پس از فراهم شدن زمینه ها و برای ترسیم چشم انداز توسعه کشور تدوین شوند.

دکتر کی نژاد تاکید کرد: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تحول نظام آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش ترکیب این شورا مسئولیت تحول و نوسازی نظام آموزشی را نیز به این شورا سپرد که شورا در چند ماه گذشته در این حوزه نیز فعال شده است و گزارش رهنامه تعلم و تربیت، فلسفه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و گزارش اول سند ملی آموزش و پرورش در شورا بررسی شده است و وزارت آموزش و پرورش مامور شده تا هر چه زودتر فلسفه تعلیم وتربیت در جمهوری اسلامی ایران را برای بررسی و تصویب به این شورا ارائه دهد. در حوزه آموزش عالی نیز این روند دنبال خواهد شد.

  • ۸۷/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">