ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعهد دو شرکت برای تامین تجهیزات مخابراتی

| شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

یک مقام مطلع گفت: شرکتهای هوواوی چین و آلکاتل فرانسه که در پروژه اپراتور دوم فعالیت خواهند کرد، متعهد شدند در صورت تحریم احتمالی بر علیه ایران نیز تجهیزات مخابراتی به ایرانسل تحویل دهند.

این مقام آگاه به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: شرکت ایرانسل که مجری پروژه اپراتور دوم تلفن همراه در کشور است برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل احتمالی در تامین تجهیزات خارجی خود از سوی شرکتهای خارجی اقدام به اخذ تعهد و قول مساعد از شرکتهای پیمانکار برای ارایه تجهیزات در زمان تحریم احتمالی ایران کرده است.

وی گفت: تاکنون دو شرکت هوواوی چین و آلکاتل فرانسه حاضر شده‌اند که این تعهد را به ایرانسل بدهند ولی دو شرکت نوکیا (فنلاندی ) و سونی اریکسون (سوئدی و فرانسوی) از این تعهد امتناع کرده‌اند.

این مقام مطلع اظهارداشت: چنانچه این دو شرکت از این تعهد امتناع کنند ایرانسل ضرب‌الاجل به این شرکتها خواهد داد و پس از آن اگر این دو شرکت تعهد کافی را ندهند، احتمال واگذاری پروژه به دیگر شرکتهای پیمانکار فعال وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این عمل برای پروژه‌های مخابراتی کشور بسیار ابتکاری و مفید است و اگر شرکت ارتباطات بسیار نیز در اجرای پروژه‌های خود این کار را پیشه کند بسیار موفق‌تر خواهد شد. ارتباطات سیار در سالهای گذشته از همین منظر و به قولی شرکتهای خارجی دچار زیانهایی شده است.

این مقام آگاه در مورد تعیین 230 شهر کوچک برای واگذاری سیم‌کارت بدون قرعه‌کشی نیز افزود: هنوز این شهرها مشخص نشده‌اند که یکی از دلایل این امر تغییر مدیریت ارتباطات سیار است.

  • ۸۵/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">