ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفکیک مراکز داده به دولتی و غیر دولتی

| يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۸۶، ۰۵:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس مصوبه کمیسیون راهبردی دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، مراکز داده (Data Center ) به دو نوع مراکز داده دولتی و غیر دولتی دسته بندی شدند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، در نشستی که با حضور مهندس عبدالمجید ریاضی دبیر شورا، اعضای کمیسیون راهبردی و جمعی از صاحب نظران برگزار شد، پس از بحث و بررسی سیاست های حاکم بر مراکز داده به تصویب رسیده و بر این اساس مراکز داده موجود در کشور از این پس به دو نوع مراکز داده دولتی و غیر دولتی (تعاونی و خصوصی) دسته بندی شدند.

بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون راهبردی فعالیت مراکز داده دولتی به صورت غیر انتفاعی بوده و سایر استانداردها و الزامات این مراکز نیز در دستور تنظیم و تصویب شورای عالی فناوری اطلاعات کشور قرار دارد.

مشروح سیاست های حاکم بر مراکز داده که در چهارچوب نظام جامع فناوری اطلاعات و بر اساس سند فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه چهارم توسعه کشور به تصویب کمیسیون راهبردی رسیده به این شرح است :

1- مراکز داده به دو نوع مراکز داده دولتی (دستگاه های مصرح در ماده 160 برنامه چهارم توسعه کشور) و مراکز داده غیر دولتی( تعاونی و خصوصی) تقسیم بندی می شوند .

2- مراکز داده دولتی صرفا به صورت غیر انتفاعی فعالیت خواهند داشت .

3- آیین نامه " مراکز داده " مشتمل بر ضوابط، استانداردها و نحوه ارایه مجوز و الزامات سطح کیفیت خدمات ( SLA ) توسط دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور تنظیم و به تصویب کمیسیون راهبردی این شورا می رسد.

  • ۸۶/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">