ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تقدیر از جهانگرد برگزار شد

| يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۱:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر سابق شورای عالی اطلاع رسانی گفت: اشتیاق و تلاش مردم در دستیابی به فناوری اطلاعات، خدمات و مواصلات ارتباطی نشانگر این است که بنده جامعه بدنبال ترمیم عقب ماندگی موجود در این زمینه است.
"نصراله جهانگرد" عصر دیروز ( دوم اردیبهشت) در مراسمی که بخش خصوصی برای تقدیر از وی و "محمد سپهری راد" دبیر سابق شورای عالی انفورماتیک برگزار کرده بود، افزود: جامعه تلاش دارد که معاصر شدن کشورمان را در شرایط کنونی سرعت بخشد.
وی اظهار داشت: در طول ساز و کاری که در قالب برنامه توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات (تکفا) در کشور انجام شد موفق شدیم با همراهی همه، بینش بازیگران توسعه ایران را نسبت به توسعه تغییر دهیم و اکنون این بینش برگشت ناپذیر است.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات باید خود را در یک میز تعامل جهانی ببیند، ادامه داد: به دولتمردان و همکاران خود توصیه داشتم که اگر بخواهیم در عرصه بین‌المللی رقابت کنیم نیازمند بینش بلند تر و توجه به بخش خصوصی هستیم و باید برای اجرای این امر تلاش کنیم.
دبیر سابق شورای عالی اطلاع رسانی افزود: اکنون در شرایطی که پیش رو داریم در طی ‪ ۴‬سال گذشته فعالیت شتابنده‌ای انجام شده و ما را به سطحی از توانمندی رسانده که اطمینان داریم این حرکت رو به رشد خواهد بود.
جهانگرد تصریح کرد: با تکیه بر بخش خصوصی می‌توانیم فعالیت این بخش را توسعه داده و زمینه‌های اشتغال ارزش افزا را با این کار برای جوانان فراهم خواهیم کرد.
وی بیان داشت: مفتخریم که در حوزه‌ای فعالیت می‌کنیم که دارای ترکیب قوی از همه قشرها در زمینه دانش ملی است و ارزش این فعالیت‌ها فراتر از یک فعالیت عادی و یا اقتصادی است.
وی اظهار داشت: ما در کشورمان نیازمند سازماندهی قوی و منسجم برای جهش علمی و توسعه کشور هستیم.
جهانگرد گفت: امیدواریم بیماری تاریخی که با آن مواجه بوده و هستیم به تدریج درمان شود تا ما هم بتوانیم هم عصر زمان خودمان باشیم.
وی از دیر کرد توسعه اجتماعی و اقتصادی به عنوان بیماری بزرگ یاد کرد و ادامه داد: این بیماری گریبانگیر فرآیند تصمیم‌گیری در کشورمان است که مدیران با نگاه کهنه در شرایط جدید تصمیم‌گیری می‌کنند.
دبیر سابق شورای عالی انفورماتیک نیز گفت: بخش خصوصی یک عامل محرک اقتصادی است و فعالیت آن موجب رشد اقتصادی شده و در نهایت به سود مردم خواهد بود.
"محمد سپهری راد" افزود: به بخش خصوصی باید بها داده و این بخش را در فعالیت اجتماعی سهیم کرد.
به عقیده وی، یکی از عوامل توسعه بسیار ضروری "همراهی" است و هنگامی توسعه اتفاق می‌افتد که "مجموعه کشور" به سمت آن حرکت کند.
وی با تاکید بر اینکه حرکت‌های عمومی استوارتر و پایدار تر است و افزود: امیدواریم با حرکت‌های مجموعه‌ای، بتوان از فعالیت‌های مقطعی و بی سرانجام جلوگیری کرد.

  • ۸۵/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">