ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش نظام صنفی برای همکاری با اتاق بازرگانی

| چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۱:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

با حضور بیش از 70 نفر از نمایندگان کمیسیون ها و کارگروه ها و اعضا هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و دعوت از نمایندگان کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین االمللی ، نشست معارفه و بررسی راه کارهای همکاری دو نهاد بخش خصوصی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم که آقایان دکتر بهکیش، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی و دکتر عبدالله زاده مسئول کمیسیون تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و مخابرات کمیته ایرانی به عنوان نمایندگان کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در آن حضور داشتند، سعیدی نائینی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ضمن تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه مسئولین و دست اندرکاران بر اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اصل 44 قانون اساسی، به نقش و جایگاه بخش خصوصی در رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته و صنعتی اشاره نمود و افزود : فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله مهمترین حوزه هایی است که رشد و پویایی آن بطور مستقیم بر رشد اقتصادی کشور تاثیر خواهد گذاشت.
سعیدی با بیان سوابق و تجارب بخش خصوصی کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت : آنچه مسلم است اینکه برخورداری از امنیت و ثبات سرمایه گذاری پیش زمینه هر کسب و کاری است . وی افزود د رچنین شرایطی اقدامات نسجیده ای نظیر تهید بیش از 200 شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات کشور به تعطیلی و پلمب محل کسب و کار آنها، نقض آشکار امنیت سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات است.
سعیدی گفت : بخش خصوصی که در طی بیش از دو دهه به تنهایی پاسخگویی نیازهای حوزه فناوری اطلاعات کشور بوده است امروز با اتکا به توان و تجربه نیروی انسانی و دانش و مهارت فنی متخصصان ایرانی توانایی حضور در بازارهای بین المللی را نیز دارد. وی با استقبال از حضور سازمان نظام صنفی رایانه ای در کشور در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، همکاری و تعامل این دو نهاد بخش خصوصی را در تدوین سیاست های کاری و تسهیل ارتباطات و بازرگانی بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات موثر دانست و عنوان کرد سازمان نظام صنفی رایانه ای با حضور فعال در 15 استان کشور و پشتوانه بیش از 3700 عضو می تواند زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه فعالیت های کمیسیون تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و مخابرات کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی باشد.
دکتر محمد مهدی بهکیش، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی نیز با اشاره به سابقه تشکیل اتاق بازرگانی بین الملل گفت : این اتاق از بدو تاسیس در سال 1919 میلادی تا کنون به ترویج کارآفرینی و سرمایه گذاری فرامرزی پرداخته است و دامنه فعالیت خود را در زمینه داوری های جهانی، نوشتن قانون برای کسب و کار بین المللی از جمله بانکداری و همچنین کمک به بازاریابی، مبارزه با مفاسد و مدیریت محیط زیست گسترش داده است. دکتر بهکیش افزود : اعضا اتاق بازرگانی بین المللی از حدود 130 کشور دنیا، یک ساختار رسمی برای این سازمان ایجاد کرده اند که به آن کمیته های ملی گفته می شود و در هر کمیته ملی اتاق های بازرگانی، بانک ها، بیمه ها، شرکت های حمل و نقل، گروه های صنعتی و بازرگانی و همچنین بنگاه های اقتصادی عضو هستند. وی افزود در ساختار جهانی اتاق بازرگانی بین الملل با هدف ایجاد محیط مناسب تخصصی برای بررسی مسائل مربوط به بازرگانی بین المللی در کشورهای مختلف، شانزده کمیسیون تخصصی پیش بینی شده است.
دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در خصوص سابقه تشکیل این کمیته نیز گفت : کمیته ایرانی در سال 1342 شروع به فعالیت کرد و پس از یک دوره کوتاه وقفه در سال 1364 فعالیت های خود را از سر گرفته و اکنون شش کمیسیون تخصصی در این کمیته فعالیت دارند که عبارتند از کمیسیون شیوه و عملکرد فنون بانکداری بین المللی، کمیسیون حمل و نقل و خدمات پشتیبانی، کمیسیون بیمه، کمیسیون حقوقی، کمیسیون تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و مخابرات و کمیسیون خدمات مالی.
د ربخش دیگری از این نشست دکتر عبدالله زاده به عنوان مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و مخابرات کمیته ایرانی در خصوص زمینه های فعالیت این کمیسیون گفت : اتاق بازرگانی بین المللی با هدف سیاست گذاری و هماهنگی فضای کسب و کار جهانی در فضای مجازی، کمیسیون تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و مخابرات را در پاریس تشکیل داد تا از طریق آن سیاست های مورد نیاز در بهره گیری از فضای فناوری اطلاعات در سراسر جهان در این بخش را ساماندهی کند و راه کارهای لازم و متناسب جهت تعامل طرفین تجارت الکترونیکی را به موسسات تجاری، دولت و سازمان های بین المللی ارائه نماید.
دکتر عبدالله زاده افزود : کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل با توجه به نیاز جامعه کسب و کار ایران به همراهی با فضای فناوری اطلاعات در سطح بین المللی، این کمیسیون را از سال 1384 تشکیل داد. مسئول کمیسیون تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و مخابرات کمیته ایرانی گفت : در این کمیسیون یک هسته مرکزی متشکل از صاحب نظران این حوزه تشکیل شده و در حال حاضر چهار گروه کاری با عنوان خدمات اینترنت و زیرساخت های مخابراتی ، حریم خصوصی و حفاظت از داده های شخصی، امنیت اطلاعات و کارگروه حقوق مالکیت معنوی فعال می باشند . وی افزود : به منظور توسعه مشارکت عمومی در فعالیت های این کمیسیون از حضور سایر شرکت های فعال در این حوزه نیز استقبال می نماییم.

در بخش پایانی این جلسه مهندس خوانساری از اعضاء هیئت مدیره و مسئول کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران پیشنهاد ارتباط سازمان یافته کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل با سازمان نظام صنفی رایانه ای را در قالب ساختار موجود سازمان در خصوص کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی مطرح نمود که با موافقت و تصویب کلیات این پشنهاد از سوی دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، تدوین سازو کارهای اجرایی آن در دستور کار جلسات آتی قرار گرفت.

  • ۸۷/۰۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">