ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش ITU برای مبارزه با اسپم ها

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – جانشین مدیر بخش استاندارد سازی اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) با ارایه گزارشی خواستار توجه گسترده کشورها به این موضوع در برنامه عمل جامعه اطلاعاتی شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع امنیت مهمترین رکن جامعه اطلاعاتی است افزود:گسترش زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین وابستگی هر چه بیشتر به شبکه های ارتباطی موجب افزایش نگرانی جهانی در خصوص گسترش جرایم الکترونیکی شده است.

وی گفت:ITU تحقیقات و تجارب زیادی در زمینه امنیت در فناوری اطلاعات و ارتباطات کسب کرده و ما آمادگی خود را برای همکاری با کشورهای مختلف دنیا و تحقق اهداف جامعه اطلاعات اعلام می کنیم.

وی اقدامات ITU را در زمینه مسایل امنیت الکترونیکی به دو بخش تقسیم کرد و گفت:ایجاد استانداردهای امنیتی برای نسل بعدی شبکه ها به منظور ایجاد امنیت و حفظ کاربران در برابر مسایلی همچون اسپم ها و انتشار مطالعات مختلف امنیتی در زمینه هایی همچون حمله به شبکه ها،سرقت هویت،امنیت فیزیکی و اقدامات ضرب العجل مخابراتی اقدام کرده است.

وی افزود:ITU تا کنون تماس های متعددی با شرکت های بزرگ دنیا در ایجاد استانداردی برای مقابله با اسپم ها داشته و در این خصوص چند کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد کرد.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">