ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جنگ تحت امر آمریکا در افغانستان، صنعت تلفن همراه را در این کشور به تجارتی پر رونق و سودآور توام با نگرانی‌های بسیار بدل ساخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کابل، شرکت "روشن" بزرگترین شرکت تلفن همراه در افغانستان که با داشتن ‪ ۱/۳‬میلیون مشتری که اغلب قادر به خواندن یا نوشتن نیستند، تجارت پررونق و سودآوری به‌راه‌انداخته است، با تهدیدهایی مانند انهدام برج‌های مخابراتی و آدم ربایی و قتل کارکنانش مواجه است.

براساس این گزارش، در برخی موارد از شرکت روشن خواسته شده است شماره تلفن گروگانگیرانی را که در ازای آزادی گروگان خود باج خواهی می‌کنند، ردیابی و شناسایی کند اما مسوولان شرکت می‌گویند که‌این اطلاعات را در اختیار هیچ فرد یا نهادی به‌جز وزارت مخابرات، قرار نمی‌دهند.

طبق قانون، مردم افغان باید نام و شماره تلفن همراه خود را ثبت کنند.

طالبان از مشتری‌های این شرکت است و رسانه‌های افغانستان ماه گذشته اعلام کردند که طالبان با متهم کردن این شرکت به در اختیار قرار دادن شماره‌های تلفن همراه این گروه به نیروهای آمریکایی و افغانی، تهدید کرده است که برج‌های مخابراتی متعلق به این شرکت را منهدم می‌کند.

در حال حاضر، فقط ‪ ۸‬درصد از افغانها تلفن همراه دارند اما این بازار، ماهانه حدود ‪ ۱۰۰‬هزار مشتری را به سوی خود جلب می‌کند.

  • ۸۶/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">