ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلفن همراه مقامات ارشد هند حفاظت می‌شود

| سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت فناوری اطلاعات هند به دنبال توسعه یک فناوری و تولید نرم افزاری برای حفاظت از اطلاعات تلفن همراه مدیران ارشد دولتی در برابر حمله های سایبری و سرقت اطلاعات است .

به گزارش ایرنا،این اقدام دولت هند به دنبال افزایش روزافزون سرقت اطلاعات از رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند و هشدار کارشناسان در خصوص جاسوسی اطلاعات مقامات ارشد در دستور کار دولت قرار گرفته است.
به گفته یک مقام وزارت فناوری اطلاعات هند، دولت با جدیت بر حفاظت از اطلاعات گوشی های تلفن همراه مقامات ارشد برای جلوگیری از سرقت اطلاعات تاکید دارد.
براساس گزارش وزارت اطلاعات و فناوری هند، گوشی های تلفن همراه هوشمند به یکی از ابزارهای مهم جاسوسی تبدیل شده اند.
براساس این طرح ،دولت با نرم افزاری ،دسترسی غیر قانونی به دستگاههای ارتباطی مقامات دولتی را محدود می کند.
یک کارشناس فناوری اطلاعات می گوید بیشتر نرم افزارها پس از دانلود از کاربران درخواست دسترسی به میکروفون،تاریخچه تماس ها و پیامک ها را می دهند.
وی افزود:در نرم افزاری که وزارت فناوری اطلاعات بر روی آن کار می کند از دسترسی به بخش های حساس گوشی جلوگیری می شود.
کارشناسان فناوری اطلاعات هند،تجهیز نبودن رایانه ها به سیستم عامل ساخت کشور را یکی از آسیب های مهم می داند و می افزاید:در موارد زیادی هکرها با در دست گرفتن کنترل گوشی هوشمند،اطلاعات مهم دولتی را سرقت می کنند.
محققان امنیت سایبری در کنسرسیوم 'اینفو سک' هند سال گذشته در گزارشی اعلام کردند گوشی های تلفن همراه چند نظامی که اقدام به دانلود و نصب چند برنامه کرده بودند توسط هکرهای پاکستانی هک شد.
ارتش هند با تایید این گزارش اعلام کرد اقدامات فوری برای حفاظت از اطلاعات گوشی های تلفن همراه پرنسل ارتش انجام شده است .
این حمله سایبری باعث شد که ارتش هند استفاده از گوشی های هوشمند را برای افراد نظامی ممنوع کند.
بر اساس یک بررسی که ماه گذشته توسط موسسه فناوری اطلاعات هند در شهر کانپور منتشر شد طرح دولت هند برای مبارزه با پول سیاه و دیجیتالی شدن اقتصاد هند،آسیب پذیری این کشور را در برابر حملات سایبری افزایش داده است.
کارشناسان فناوری اطلاعات هند اعلام کرده اند دهلی نو برای تامین امنیت سایبری خود نیازمند سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری در بخش خصوصی و دولتی دارد.
موارد جرایم اینترنتی در هند به شدت در حال افزایش است به گونه ای که اینگونه جرایم و حملات سایبری در سال 2015 نسبت به سال گذشته آن 100 درصد افزایش یافته است.
موارد جرایم اینترنتی در هند از 71 هزار جرم به 300 هزار در سال 2015 افزایش یافته است .
سازمان واکنش اضطراری رایانه ای هند در ماه جاری با انتشار گزارشی اعلام کرد در شش ماه اول سال 2017 در هر 10 دقیقه یک جرم سایبری در هند اتفاق افتاده است.
این جرایم اینترنتی شامل کلاهبرداری اینترنتی، اسکن و کاوش،هک وب سایت ها،اقدامات مخرب و خلاف عرف، انتشار ویروس یا کد مخرب، باج افزار و خود داری از خدمات می شود.
به عقیده کارشناسان هندی، با افزایش کاربران اینترنت در کشور،باید از قراردادن زیرساخت های حیاتی بر روی شبکه اینترنت جلوگیری کرد.
در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که سال گذشته اتفاق افتاد ، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد.
همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام 'هکسور' ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است.
یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله ،وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به ' فروزن میست' هک شد.
این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و مرکز هسته ای 'بهابهای' هند کرد.

  • ۹۶/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">