ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سابق انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی گفت: تمامی تشکل‌ها باید در نشست ملی فناوری اطلاعات مشارکت می‌کردند.

"مصطفی محمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: اگر متولی این نشست شورای عالی اطلاع رسانی بود، باید تمامی مجموعه‌ها و تشکل‌های دست اندرکار صنعت فناوری اطلاعات و نه تنهایک مجموعه، دعوت می‌شدند.

وی ادامه داد: همچنین نحوه برگزاری برنامه نشست ملی فناوری اطلاعات و انتخاب افرادی که باید از آنها تقدیر می‌شد با همفکری و مشارکت تمامی مجموعه‌های ‪ IT‬باید مشخص می‌شد.

این کارشناس فناوری اطلاعات تصریح کرد: هنگامی که صحبت از نشست ملی فناوری اطلاعات می‌شود طبیعی است که اولین کاری که باید انجام می‌شد این بود که نشست با برنامه زمان بندی مشخص از چند ماه قبل به اطلاع همه می رسید.

وی اظهار داشت: همچنین برای برگزاری چنین نشست‌هایی باید زمان کافی برای شناسایی افراد وجود داشته باشد و اطلاع رسانی نشست مهمی مانند نشست ملی انفورماتیک تنها طی یکی دو مصاحبه انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه در نهایت مشخص نشد که برگزارکننده نشست ملی فناوری اطلاعات، شورای عالی اطلاع رسانی است یا انجمن شرکت‌های انفورماتیک، یادآور شد: البته در یک نشست خبری با اصحاب قلم ‪ IT‬اعلام شد که از اثر گذاران فناوری اطلاعات تقدیر می‌شود اما هیچ اشاره‌ای به برنامه ها، زمان و نحوه انتخاب اثرگذاران نشد.

رییس سابق انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: همچنین بر مبنای برنامه ریزی که باید با هماهنگی کل تشکل‌ها انجام می‌شد در موعد مقرر اطلاع رسانی شده و افرادی که قرار بود به دست رییس جمهور تقدیر شوند باید به طور صحیحی انتخاب می‌شدند.

وی تاکید کرد: همچنین انتخاب یک نفر از بین رسانه ها، خبرگزاری‌ها و اصحاب قلم فعال در حوزه ‪ IT‬که به حق بسیاری از این افراد در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری مسوولان دولتی واقع شده‌اند، نیز نوعی کم لطفی است.

محمدی با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی متولی فناوری اطلاعات در کشور در حال حاضر وزارت ‪ ICT‬است، افزود: مدیر روابط عمومی این وزارتخانه از برگزاری این نشست اظهار بی‌اطلاعی کرده و عدم دخالت وزارتخانه به طور رسمی در برنامه ریزی این نشست مشخص است.

وی ادامه داد: پس از این نشست نیز شورای عالی اطلاع‌رسانی طی اطلاعیه ای حضور تعدادی از افراد که سمتی در وزارت ‪ ICT‬دارند و با عناوینی خارج از وزارت ‪ ICT‬در آن نشست حضور یافته بودند را معیار حضور وزارت ‪ ICT‬عنوان کرد.

وی برگزاری نشست‌هایی نظیر نشست ملی فناوری اطلاعات را موثر عنوان و خاطر نشان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی موجب جدیت بیشتر فعالان این حوزه و جلب توجه مسوولان به نقش ‪ IT‬در توسعه و گسترش فرهنگ آی تی کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: اما برگزاری این نشست مطابق با معیارهای فنی و اصولی و در یک جو دوستانه باید انجام شود در غیر این صورت یکی از اثرات مهم و محورهای اصلی خود را که ملی بودن است، از دست خواهد داد.

  • ۸۴/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">