ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک مقام مطلع گفت: براساس پیشنهاد وزارت ارتباطات که با قید فوریت به هیات وزیران ارائه شده است، تمامی شرکتهای مخابراتی به استثنای شرکت ارتباطات زیرساخت ، بصورت یکجا واگذار خواهند شد.

این مقام مطلع به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: بر این اساس شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان ارتباطات زیرساخت متشکل از یکی از شبکه های مادر مخابراتی که همان « شبکه مادر مخابراتی زیرساخت » خواهد بود، تغییرنام یافته و تمامی شرکتهای مخابراتی و به عبارت دیگر تمامی شبکه های مخابراتی در قالب شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: عدم در نظر گرفتن الزامات خصوصی سازی ، مندرج در«بند ج » سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی از جمله تاکید مقام معظم رهبری بر مستثنی بودن «شبکه های مادرمخابرتی » از امر واگذاری، بزرگترین نقطه ضعف این پیشنهاد است.

این مقام مطلع افزود: در حال حاضر تمامی بخشهای نظامی ، انتظامی و امنیتی جهت انواع ارتباطات از سرویس مخابرات بخش مخابرات دولتی استفاده می کنند و یکی از قابلیتهای «شبکه های مادر مخابراتی » نیز ادامه سرویس دهی مستقیم از طریق دولت به این بخشهای مهم وحساس کشوراست ، با مروری بر تاریخ گذشته مشخص می شود که سقوط دولت آلنده در شیلی و حاکمیت آمریکا براین کشور از طریق شرکت مخابراتی آمریکایی ITI که تمام شبکه های مخابراتی شیلی را در اختیار داشت محقق شد.

وی گفت: در زمینه ارایه خدمات ثابت و در بین 30 شبکه مخابرات استانی، با توجه به مناطق هشت گانه مخابرات کشور، شبکه های مخابراتی استانهای تهران ، اصفهان ، فارس، همدان، اهواز ، خراسان رضوی، خوزستان ،آذربایجان شرقی به عنوان شبکه های مادر مخابراتی از منظر شبکه های مخابراتی ثابت هستند.

این مقام مطلع افزود: در زمینه ارایه خدمات همراه ، بدلیل وجود فقط یک شبکه دولتی در بخش شبکه تلفن همراه، شبکه مخابراتی شرکت ارتباطات سیار به عنوان شبکه مادر مخابراتی از منظر شبکه های مخابراتی همراه است. در زمینه ارایه خدمات دیتا ، بدلیل وجود فقط یک شبکه دولتی در بخش شبکه دیتا، شبکه مخابراتی شرکت فنآوری اطاعات به عنوان شبکه مادر مخابراتی از منظر شبکه های مخابراتی دیتا است.

وی گفت: در زمینه ارایه خدمات زیرساخت ، شبکه زیرساخت مخابراتی کشور با عنوان شرکت ارتباطات زیرساخت ، شبکه مادر مخابراتی از منظر زیرساخت است.

این مقام مطلع تاکید کرد: در این پیشنهاد در رابطه با ودایع مردم نیزراساً و بصورت یکطرفه از سوی دولت اتخاذ تصمیم شده ، و مردم سهام دارخواهند شد. این در حالی است که مشترکان به عنوان شرکای شرکتهای مخابراتی در تجهیزات منصوبه بوده و هرگونه اتخاذ تصمیم دراین رابطه از جمله تعیین میزان سهام منوط به رای قاطع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهد بود، و تعیین تکلیف یکطرف برای طرفهای دیگر از لحاظ قانونی محل اشکال است.

  • ۸۵/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">