ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمدید تحریم ZTE به اتهام همکاری با ایران

| سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

دولت آمریکا تعلیق تحریم‌ها علیه شرکت زد تی ئی چین را ۲ ماه دیگر تمدید کرد. این شرکت به اتهام همکاری با ایران در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته بود.

 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد، دولت آمریکا تعلیق محدودیت های شدید صادراتی اعمال شده علیه شرکت زد تی ئی چین به دلیل ادعای نقض تحریم های ایران را تا 30 اوت تمدید کرده است.

مجوز تمدید شده وزارت بازرگانی به زد تی ئی اجازه می دهد که صادرات تجهیزاتی که در آن تکنولوژی آمریکایی به کار رفته را ادامه دهد. این وزارتخانه در ماه مارس اعلام کرده بود که اولین دور تعلیق این محدودیت ها ممکن است در صورت همکاری شرکت زد تی ئی با دولت آمریکا تمدید شود.

کارشناسان معتقد بودند محدویت های صادراتی آمریکا علیه این شرکت جزو شدیدترین محدودیت های اعمال شده تاکنون است و موجب اختلال در زنجیره عرضه محصولات زد تی ای در سطح جهان خواهد شد.

این محدودیت ها شرکت های آمریکایی را از فروش هرگونه تکنولوژی، نرم افزار یا تجهیزاتی نظیر تراشه ها و پردازنده های تولید آمریکا به شرکت زد تی ای منع می کرد. این تصمیم همچنین تولید کنندگان نرم افزار را از فروش نرم افزارهای رایجی نظیر مایکروسافت ویندوز یا به روزرسانی آنها برای شرکت زد تی ئی منع می کند.

اما مدت کوتاهی پس از وضع این محدودیت ها در ماه مارس، وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد کرد که این محدودیت ها برای مدت 3 ماه تعلیق شود که موعد این تعلیق در روز 30 ژوئن یعنی 2 روز دیگر به اتمام می رسد. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده که این تعلیق تا 2 ماه دیگر تمدید می شود.

  • ۹۵/۰۴/۰۸

ZTE

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">