ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمرکز نظام صنفی بر اجرای اصل 44

| سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۶، ۰۵:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - سعیدی در نخستین نشست کاری کمیسیون نرم افزار در سال 1386، خواستار توجه جدی مسئولین کمیسیون ها و کارگروه ها نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این نشست با اشاره به دستاوردها و برنامه های کمیسیون نرم افزار در سال گذشته، عنوان کرد: تغییراتی به نفع دولت و بخش خصوصی در حال انجام است که بر اساس آن امید می رود در سال 1386 نسبت به 2 سال گذشته، کسب و کار شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات رونق تازه ای بگیرد. وی محور این تحول عظیم در فضای رقابتی اقتصاد کشور را فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی عنوان نمود و افزود: به پشتوانه فرمایشات ایشان و حمایتی که قانون از سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خواهد داشت در سال 1386 تمرکز برنامه های سازمان در راستای اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اصل 44 می باشد. وی با بیان اینکه به هر حال فرایند خصوصی سازی منافع عده ای را در کشور به خطر خواهد انداخت به فرمان امام رحمه الله مبنی بر واگذاری کار مردم به مردم اشاره نمود و افزود: شرایط موجود و فضای کنونی کشور، همچنین اهتمام ویژه شخص رئیس جمهور برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری نوید بخش، روحی تازه در کسب و کار و فعالیت¬های اقتصادی کشور است که بدون شک فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نخواهد ماند.

سعیدی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی شفاف سازی در خصوص رتبه ایران از لحاظ جایگاه شفافیت اقتصادی در بین سایر کشورهای جهان، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و مسئولین این سازمان تمام تلاش خود را در راستای دفاع از صیانت صنف و حقوق مشروع اعضاء و شرکت های عضو به عمل خواهند آورد. وی با اشاره به ارائه طرح های ملی مختلف در حوزه فناوری اطلاعات در سال جاری به دولت، جهت توسعه کسب و کار شرکت ها و تسهیل فرایندها و ایجاد اشتغال برای جوانان، عنوان کرد : ما در 2 سال گذشته با تمام قدرت از صیانت سازمان و صنف دفاع کردیم و در جایی هم لازم بود مواردی را متذکر شده ایم. اما در سال جدید سعی داریم با ارائه طرح های ملی، فرصت های توسعه یافتگی کشور در حوزه فناوری اطلاعات را فراهم آوریم. در پایان سعیدی یادآور شد که به هر حال اهتمام دولت و مسئولین مربوطه برای تحقق این مهم بسیار ضروری به نظر می رسد و علیرغم اینکه شخص رئیس جمهور در ابتدا با انگیزه و علاقه فراوان پیگیر این موضوع بودند و شخصا نیز در جلسات شورای عالی فناوری اطلاعات حضور داشتند ولی بدلیل غفلت مسئولین ذیربط در بهره جویی از چنین فرصت ارزشمندی، متاسفانه شاهد لطمات جبران ناپذیری به صنعت فناوری اطلاعات کشور بودیم که امید می رود در سال جدید این مسئله با اهتمام بیشتری پیگیری شود.

در عصر دانایی محوری، صنعت نرم افزار کشور رو به نابودی است !

مهندس خوانساری ابیانه، مسئول کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، در نخستین جلسه کاری این کمیسیون که با حضور مهندس سعیدی، ریاست سازمان و اعضاء کمیسیون برگزار گردید بر ضرورت اتخاذ تمهیداتی برای عبور از دوران رکود کسب و کار شرکتهای نرم افزاری تاکید نمود.

خوانساری در این نشست ضمن تشکر از سعیدی و اعضاء هیئت مدیره سازمان که در سال گذشته علیرغم وجود تمام مشکلات و موانع موجود با پشتکار و جدیت تمام سعی در پیشبرد اهداف صنفی داشته اند، از اعضاء کمیسیون نرم افزار خواست تا با توجه به حضور ریاست سازمان در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمایند.

مهندس زریابی از اعضاء کمیسیون نرم افزار در این نشست با اشاره به چارچوب سیاست های کلان سازمان در حوزه فناوری اطلاعات، مقوله مشکلات جاری شرکت ها را از مهمترین دغدغه های شرکت های نرم افزاری عنوان کرد و افزود: اتخاذ تمهیداتی برای حل این مشکلات و ارائه رهنمودهایی از سوی مسئولین سازمان در این برهه از زمان می تواند بسیار مفید واقع شود. وی با اشاره به فرا رسیدن سررسید بازپرداخت اقساط وام شرکت¬های نرم افزاری و مشکلات مربوط به وصول مطالبات معوقه شرکت ها از کارفرمایان، تاکید نمود که در جایی که همه کشورها در حوزه فناوری اطلاعات رو به پیشرفت هستند و با شتاب و سرعت قابل توجهی در این حوزه حرکت می کنند متاسفانه در کشور ما خرد گرایی و اندیشه به پایین ترین سطح تنزل کرده و مسلما در این میان شرکت های نرم افزاری که شرکت هایی دانش محور هستند تاب تحمل چنین فضایی را نخواهند داشت.

مهندس دهقان نیز از دیگر اعضاء کمیسیون نرم افزار در این نشست با اشاره به ضرورت وجود نظام های آماری و ارزش افزوده اطلاعات به عنوان ابزار کارآمد مدیریت در عصر حاضر، بر لزوم جمع آوری و تهیه آمار و اطلاعات متناسب با نیاز شرکت ها و در راستای عملکرد سازمان تاکید نمود. دهقان خواستار تحلیل عملکرد سازمان در سال گذشته و بررسی پتانسیل ها و نقاط ضعف و قوت عملکرد مدیران سازمان شد. وی عنوان کرد بدون شک جمع آوری و تولید آمار موثر در سازمان می تواند در دستیابی به اهداف کلان مدیران سازمان را یاری رساند.

مهندس یوسفیان نائب رئیس کمیسیون نرم افزار نیز در بخش دیگری از این نشست به مسئله تقویت روحیه اعضاء صنف اشاره نمود و افزود: در جایی که متاسفانه تفکر دولت مردان اساسا ضرورت توسعه و تقویت بخش خصوصی را زیر سوال می برد، لازم است که اعضاء صنف با حفظ همدلی و تقویت انسجام صنفی با حمایت همه جانبه خود، بسترهای لازم برای توسعه و تقویت سازمان را فراهم آورند.

  • ۸۶/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">