ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، بار دیگر تصریح کرد که دولت مصمم به ارایه سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری تلفن همراه است.

دکتر وفا غفاریان ، رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران ، در شرایطی که طی هفته‌‏های اخیر برخی دولت‌‏مردان و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را از ورود به عرصه سیم کارت اعتباری و رقابت با بخش غیردولتی برحذر داشته بودند ، به خبرنگار ایلنا ، گفت: دنیا در حال حرکت به سمت ارایه سیستم‌‏های پیش پرداختی است و رفتن به سمت ارایه سیستم‌‏های اعتباری در تلفن ثابت و سیار از سیاست‌‏های کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی ، در مورد ضرورت کسب مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و مخالفت این مجموعه با ورود شرکت دولتی مخابرات ایران به این بخش، اظهار داشت: این موضوع سوء تفاهمی بیش نبوده و این سازمان مخالفتی با این طرح ندارد.

اظهارات رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در شرایطی است که چندی پیش معصوم فردیس ، رییس سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در یک نشست خبری به مسئولان شرکت مخابرات ایران توصیه کرد که به جای تلاش برای ورود به عرصه ارایه سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری بستر‌‏های لازم برای واگذاری هشت میلیون سیم کارت پیش فروش شده را فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات ، افزود: هم‌‏اکنون امکان عرضه تلفن‌‏های اعتباری ثابت در تهران فراهم شده است و تلاش بر این است که در همه کشور چنین امکانی فراهم شود.

لازم به ذکر است ؛ شرکت مخابرات ایران که اختلالات گسترده در تلفن همراه دولتی موجب برکناری مدیر عامل آن در ابتدای سال جاری شد ، در کنار پیش‌‏فروش هشت میلیون سیم‌‏کارت تلفن همراه ، بدون کسب مجوزهای قانونی از سوی سازمان‌‏هایی همچون تنظیم مقررات و شورای اقتصاد نسبت به خرید و واردات تجهیزات اعتباری از کشور چین اقدام کرده است.

گفتنی است ؛ هم‌‏اکنون در ایران از اوایل سال گذشته شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان بستر‌‏های لازم برای واگذاری 2 میلیون سیم‌‏کارت اعتباری در کشور را فراهم کرده که تاکنون حدود 470 هزار نفر در تهران مشترک این شبکه هستند.

  • ۸۵/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">