ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تنظیم و ثبت سند در کشور الکترونیکی شد

| دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۱:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران: تمام فرآیندهای ثبت اسناد الکترونیکی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،علی خندانی رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران گفت: اجرای قانون کاداستر از زمین خواری، دریاخواری و .. جلوگیری می کند و معاملات در سامانه منسجم و شفاف در اختیار همگان قرار می گیرد اما در کشور ما قانون کاداستر به خوبی اجرایی نشده است.
رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران افزود: از سال 92 فرایند الکترونیکی شدن در دفاتر اسناد استارت خورد و دفاتر دست نویس از شکل دفاتر حذف و اسناد و مقدمات اصلی ثبت اسناد نیز الکترونیکی شده است. فرایند بعد تنظیم سند و خلاصه سند و ارسال به اداره ثبت اسناد نیز الکترونیکی شده است و خلاصه معامله به صورت برخط ثبت و ارسال می شود. 
او افزود: در یکی دوماه آینده نیز تبدیل سندهای دفترچه ای به تک برگ به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران درباره تبدیل اسناد قدیمی به اسناد به روز و تک برگی نیز گفت: اسکن دفاتر قدیمی به زودی انجام می شود.
او گفت: در سامانه ثبت الکترونیک میزان خطا بسیار کم شده و حتی می توان گفت به صفر رسیده است. استعلامات در سامانه قرار می گیرد و اسناد براساس استعلام های برخط و الکترونیک تنظیم و از جعل اسناد نیز جلوگیری می شود.

رئیس هیئت مدیریه کانون سردفتران در ادامه گفت: تعرفه های دفاتر به صورت واحد است اما بر اساس قیمت ها زمین و املاک بر اساس اعلام سازمان دارایی متفاوت است؛ در وسایل نقلیه موتوری نیز هزینه های نقل و انتقال در تمام نقاط کشور یکسان است. 

او گفت: با توجه به اینکه دریافت وجه نقد در کلیه دفاتر نقل و انتقالات اسناد ممنوع است امکان تخلف در دفاتر بسیار کاهش یافته است. او افزود: دریافت مبالغ خارج از تعرفه درصورت گزارش نیز پیگیری و رسیدگی می شود.
محمد هاشمی مقدم معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتباط تلفنی گفت: از سال 92 اقدامات خوب و ارزشمندی در جهت الکترونیکی شدن اسناد رسمی انجام شده است و تنظیم اسناد به صورت الکترونیکی انجام می شود. 

آقای هاشمی در ادامه گفت: برای اجرای قانون کاداستر سازمان ثبت مکلف به اجرای آن در سراسر کشور شد اما به دلایل مشکلات تامین اعتبار و پای کار نبودن دستگاه های اجرایی در زمینه اراضی ملی و شهری همکاری های لازم انجام نشده است. او افزود: امسال با برنامه ریزی های جدید مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است و شاهد اجرای بهتر قانون کاداستر خواهیم بود.

 او گفت:  نظارت بر کانون سردفتران با توجه به تنظیم کلیه اسناد به صورت الکترونیکی برای سازمان ثبت و اسناد املاک کشور آسان تر شده است. سردفتران نیز موظف هستند از طریق دستگاه پوز متصل به سامانه مبالغ را کنترل و لیست مبالغ حذف شده را کنترل کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">