ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"تهدید سایبری" در فهرست 10 تهدید برتر جهان

| شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

امروزه حملات سایبری تا جایی پیش رفته که هر وقت به یک وب سایت اخبار آی تی سر میزنیم، از هک شدن، نشت اطلاعات، حملات مبتنی بر فیشینگ یا کلاهبرداری های WA و ... خبر های تازه می شنویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در ایران، مطابق گزارش AON Risk Solution، به همین دلیل است که برای اولین بار در سال 2015، تهدید "حملات سایبری" جزو 10 تهدید خطرناک جهانی قرار گرفته است.

مطابق این گزارش، تهدید "حملات سایبری" برای اولین بار در سال 2015 رتبه نهمین تهدید خطرناک جهانی را به خود اختصاص داده است. شرکت کنندگان در این نظرسنجی با اشاره بر اینکه نام تجاری بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در سال های اخیر، طی حملات گسترده سایبری نام و اعتبار خود را از دست داده اند، اعلام نگرانی کردند.

بنابراین مدیران آی تی سازمان های کوچک تا بسیار بزرگ، همواره ترس مبتلا به ویروس های اینترنتی، هک شدن و نشت اطلاعات محرمانه را در فکر خود خواهند داشت. روند حرکت های سعودی شرکت های نامدار جهان و رقابت آنها با یکدیگر به گونه ایست که اگر اطلاعات محرمانه آنها به دست رقبای خود بی افتد یا توسط مجرمان سایبری فاش شود، کفایت می کند تا نه تنها آنها از گود رقابت ها خارج شوند بلکه از دید مشترکان و کاربران اینترنت در سراسر جهان هم آسیب می بینند.

این بررسی نشان می دهد که چه خطرات بزرگی در سال 2015 در دنیای آی تی، سازمان های کوچک تا بزرگ را مورد هدف قرار می دهد. به گفته بسیاری از کارشاناسان امنیت آی تی، سازمان ها باید امنیت شبکه هایشان را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

شرکت پاندا سکیوریتی، سال 2014 را سالی پر خطر در دنیای آی تی توصیف کرده بود و اکنون لابراتوارهای پاندا از گسترش و احتمال انتشار گونه های جدید بدافزارهای رایانه ای در سال 2015 خبر داده اند. بنابراین به تمامی مدیران شبکه توصیه می شود تا از راهکارهای بی نقص و البته به روز دنیا استفاده شود تا احتمال ابتلا به ویروس های اینترنتی و دیگر تهدیدهای سایبری، تا حد بسیاری کاهش یابد.

  • ۹۴/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">