ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توافق با ایران برای افزایش سرعت اینترنت آسیا

| جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

اپراتور کابلهای زیردریایی GBI با شرکت ارتباطات زیرساخت ایران برای توسعه یک کابل اینترنت پر سرعت که آسیا را به اروپا متصل می کند توافقنامه ای به امضا رساند که به گفته مدیرعامل شرکت زیرساخت این کابل می تواند اتصالات بین المللی ایران را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، GBI یک اپراتور تازه تاسیس ارائه دهنده کابلهای زیردریایی فیبرنوری در منطقه خلیج فارس است که این توافقنامه را با شرکت ارتباطات زیرساخت کشورمان به امضا رسانده است.

این توافقنامه اتصالات اینترنت پر سرعت در بسیاری از کشورهای آسیایی شامل پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه را تسهیل می بخشد.

شبکه GBI از طریق ایران تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس را از یک راه قابل اعتماد و با استفاده از یک کابل فیبرنوری زیردریایی با توان بالا به سایر نقاط دنیا متصل می کند به طوری که این کابل از مسیر شرقی به هند و از مسیر غربی و از طریق ایتالیا به اروپا می رسد.

محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشورمان در این خصوص این توافقنامه اظهار داشت: "شرکت ارتباطات زیرساخت از نصب این اسکله در ایران بسیار خرسند است. این کابل می تواند اتصالات بین المللی ایران را گسترش دهد."

براساس گزارش سایت البوابه، این کابل برای یک استفاده 25 ساله طراحی شده است و از سال 2011 در دسترس قرار می گیرد. حداکثر توان کابل GBI برابر با 5 ترابیت بر ثانیه است.

  • ۸۹/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">