ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توافق جدید وزیر ارتباطات با تایلند

| شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند، برای امضای تفاهمنامه همکاریهای ارتباطی و پست با مسئولان این کشور، وارد مذاکره شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی در دومین روز از برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند ضمن دیدار با رئیس صداوسیما تایلند و دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات، در جمع وزرای شرکت کننده در این همایش به تشریح دستاوردهای ایران در حوزه ICT پرداخت.

وی در دیدار با تاریس پون سری رئیس سازمان صداوسیما و رئیس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به تایلند اشاره و اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه های تجاری، بانکی، صنعتی، گردشگری و به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش یابد. 

وزیر ارتباطات تاکید کرد که پیش نویس های پیشنهادی تفاهم نامه ها در خصوص همکاری های پستی و ارتباطات بزودی نهایی و به امضای دو طرف برسد.

رئیس سازمان صداوسیما و رئیس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند نیز با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور گفت: آماده کار همه جانبه با ایران هستیم. ضمن اینکه تفاهم نامه های پیشنهادی ایران در دست بررسی است و بزودی نهایی می شود. علاوه بر آنها یک پیش نویس تفاهم نامه پیشنهادی نیز از طرف کمیسیون ملی ارتباطات تایلند تهیه شده است که برای بررسی طرف ایرانی ارسال می شود. 

پون سری ابراز امیدواری کرد: این اسناد  در سفر در پیش روی نخست وزیر تایلند به تهران در سال میلادی آینده نهایی و امضا شود. 

در همین حال در حاشیه همایش تلکام ٢٠١٦، واعظی با زائو دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات ( ITU ) دیدار و در خصوص فعالیت ها و همکاری های ITU با کشورمان گفتگو کرد.

در این دیدار دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات با توجه به نقش فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف بخصوص در زمینه بسط ارتباطات و همکاری های مخابراتی با کشورهای همسایه، گفت: آماده همکاری هرچه بیشتر با ایران در همه زمینه ها به ویژه همکاری های دانشگاهی و آموزشی در حوزه IT با ایران هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">