ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توزیع رایگان سیم کارت در افغانستان

| دوشنبه, ۴ دی ۱۳۸۵، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۳ نظر

به دنبال افزایش رقابت میان شرکت‌های خصوصی ارائه خدمات تلفن همراه در افغانستان توزیع رایگان سیم کارت در این کشور آغاز شده است.

شرکت "افغان بیسیم" روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام شهروندان افغان از این پس می‌توانند، سیم کارت تلفن همراه این شرکت را رایگان دریافت کنند.

پیش از این، هر قطعه سیم کارت تلفن همراه شرکت افغان بیسیم ‪ ۵۰۰‬افغانی معادل ‪ ۹۲‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال عرضه می‌شد.

افغان بیسیم اولین شرکت تلفن همراه افغانستان است که پس از سقوط گروه طالبان در سال ‪ ۲۰۰۱‬میلادی در این کشور فعالیت خدماتی خود را آغاز کرد و در حال حاضر ‪ ۱۵۰‬از ‪ ۲۶۴‬شهرستان این کشور را تحت پوشش دارد.

افغان‌ها برای استفاده از خدمات تلفن همراه، کارت ‪ ۲۵۰‬تا پنجهزار افغانی را از مغازه‌های سطح شهر خود تهیه می‌کنند.

هم اکنون سه شرکت خصوصی تلفن همراه در افغانستان فعالیت دارند و چهارمین شرکت هم به زودی در این کشور آغاز به کار خواهد کرد.

شمار مشترکین تلفن همراه درافغانستان به یک میلیون و هشتصد هزار مشترک می‌رسد.

وزیر مخابرات افغانستان نیز پیشتر گفته بود: ‪ ۷۰‬درصد افغان‌ها تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی قرار دارند که تا سه سال آینده این رقم به ‪ ۹۰‬درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته" امیر زی سنگین" برای این منظور صندوق توسعه مخابرات ایجاد شد تا تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی ‪ ۲/۵‬درصد از عواید خود را به این صندوق واریز کنند.

در سال ‪ ۱۳۸۰‬در زمان سقوط طالبان امکان مکالمه تلفنی از افغانستان به سایر کشورها نبودمردم برای صحبت با دوستان خود به ایران و پاکستان مسافرت می‌کردند.

شرکت تلفن‌همراه روشن پیشتر در افغانستان برای نخستین بار،خدمات اینترنت را با استفاده از تلفن سیار در کشور با همکاری شرکت زیمنس آلمان که اکنون نیمی از خدمات این شرکت را ارایه می‌کند، آغاز کرد.

شرکت روشن با یک میلیون مشترک یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی است که با ‪ ۲۴۰‬میلیون دلار سرمایه‌گذاری ‪ ۱۶۰‬شهر افغانستان را تحت پوشش دارد.

  • ۸۵/۱۰/۰۴

نظرات  (۳)

.چشم مسئولان روشن
jaleb bid
بازم آفرین به افغانها که در بعضی موارد از ما پیشرفته تر هستند..اینترنت روی موبایل...امیدوارم هر روز پیشرفته تر بشند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">