ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توسعه ارتباطات ثابت مطابق با نیاز کشور نیست

| چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: با وجود توسعه شبکه‌های ارتباطی سیار در سال‌های اخیر ولی ارتباطات ثابت با نیاز مردم هماهنگی ندارد.

محمد رضا بیدخام در گفت‌وگو با آنا در خصوص همکاری شرکت مخابرات ایران با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم اظهار کرد: در اولین جلسه مشترک مدیران شرکت مخابرات ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نکات مهمی مطرح و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شد. وزیر ارتباطات در این جلسه به لزوم همدلی بیش از گذشته این وزارتخانه و شرکت مخابرات ایران اشاره و تأکید کرد مشکلات بین این دو نهاد تنها با تعامل بیشتر حل خواهد شد.

وی افزود: وزیر ارتباطات شرکت مخابرات ایران را به عنوان یکی از ستون‌های اصلی راه‌اندازی و توسعه شبکه ملی اطلاعات در لایه دسترسی معرفی کرد. باتوجه به اینکه شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای ملی است باید از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور برای توسعه زیرساخت‌های آن استفاده کرد. توسعه ارتباطات باید به صورت متوازن در کشور صورت گیرد که در ایران عملاً اینگونه نیست و شبکه ارتباطات سیار توسعه‌یافتگی بیشتری نسبت به ارتباطات ثابت دارد. قطعاً اگر همه اپراتورها با هماهنگی هم عمل کنند شبکه ملی اطلاعات در لایه دسترسی ویژگی‌هایی بی‌نظیر در جهان خواهد داشت. مسیر توسعه دو طرفه است و اگر بخش دولتی همگام با بخش خصوصی حرکت نکند تحقق اهداف امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: مسئولان ارتباطی کشور باید به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند عمل کنند. در همین خصوص وزیر ارتباطات برای رفع مشکلات بین شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تشکیل کارگروهی ویژه را داده است. بزرگ‌ترین مشکل شرکت مخابرات برای ارتقای خدمات مختلف به مشترکان عدم توازن تعرفه‌ای در شبکه ارتباطات ثابت است. با وجود تورم روزانه تعرفه تلفن ثابت در سال‌های اخیر افزایش نیافته است و این درحالی است که هزینه‌های این شرکت چند برابر شده است. هم اکنون مدیران شرکت مخابرات ایران در حال رایزنی با وزارت ارتباطات برای اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت هستند.

بیدخام ادامه داد: امیدواریم با تحقق وعده وزیر ارتباطات در خصوص تشکیل کارگروه ویژه بین مخابرات و وزارت ارتباطات موانع موجود در مسیر توسعه ارتباطات ثابت برطرف شود. در سال‌های اخیر توسعه این شبکه مطابق با نیازهای مردم نبوده است. قطعاً ارتقای زیرساخت‌های مخابرات به تکمیل پروژه شبکه ملی اطلاعات نیز کمک خواهد کرد. باتوجه به اینکه شرکت مخابرات زیرساخت‌های ارتباطی همه اپراتورهای کشور را تأمین می‌کند در صورت عدم رفع مشکلات ارائه سرویس‌ از سوی اپراتورهای سیار کشور نیز دچار مشکل خواهد شد.

وی عنوان کرد: شرکت مخابرات برای تأمین تجهیزات و سخت‌افزارهای مورد نیاز شبکه با مشکل مواجه نیست. قرار است در جریان کنفرانس «ظرفیت برای شبکه ملی اطلاعات» که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه برگزار می‌شود نقش اپراتورها در برای توسعه شبکه ملی اطلاعات مورد بررسی قرار گیرد. مخابرات ایران نیز در این کنفرانس شرکت کرده و مدیران این شرکت به نقاط قوت و ضعف شبکه ملی اطلاعات اشاره خواهند کرد.

  • ۰۰/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">