توسعه موتور های بازی در کشور
معاون وزیر ارتبطات از توسعه تعداد موتورهای بازی در کشور خبر داد و اعلام کرد: بر همین اساس در حال امضای تفاهمنامه با بنیاد ملی بازیهای رایانه ای هستیم.
علی حکیم جوادی در گفت وگو با موبنا هدف این طرح را ارائه بازیهای رایانه ای بومی برای استفاده عموم مردم در شبکه ملی اینترنت، دانست و اعلام کرد: این موضوع به عنوان یک پروژه در قالب برنامه پنجم توسعه نگاه می شود.
وی خاطر نشان کرد:به زودی این طرح نهایی می شود و پروژه حمایت از بازیهای رایانه ای بومی که قرار است در برنامه پنجم توسعه یکی از محتواهای شبکه ملی اطلاعات را شکل دهد کلید می خورد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع مورد حمایت از بازیهای رایانه ای را مربوط به حمایت مالی و فنی و قانونی از تولیدکنندگان این بازیها در بخش های مختلف برشمرد و اضافه کرد: چنانچه نیاز باشد موضوع حمایتها از تولیدکنندگان این صنعت در کارگروه مدیریت فاوا و در کمیته ای که مربوط به این بخش است مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و در نهایت حمایتهای مورد نیاز اعمال خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این راستا مذاکرات آغاز شده و تمامی سعی بر این است که با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه ای بتوان این صنعت را در کشور توسعه داد تا به عنوان یکی از محتواهای شبکه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.
این درحالیست که بر اساس اعلام رسمی در شرایط حاضر20 میلیون نفر از مردم کشور روزانه از سرویس "گیم" استفاده می کنند و وقتی که برای بازی رایانه ای در ایران مصرف می شود بالغ بر 40 میلیون ساعت در روز تخمین زده می شود.
درهمین حال رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اعلام کرده است که متوسط سن گیم در ایران 18 سال است که پیش بینی می شود این رقم در 10 سال آینده به 28 سال ارتقا پیدا کند.
به گفته بهروز مینایی هم اکنون سه واحد اختیاری تولید بازی رایانه ای در 3 دانشگاه کشور راه اندازی کرده ایم و رشته کارشناسی ارشد گیم نیز تا سال 92 راه اندازی خواهد شد.
- ۹۰/۱۱/۰۹